ZEEKR en LKQ Fource tekenen gemeenschappelijke intentieverklaring voor voertuigservice in Nederland

ZEEKR en LKQ Fource tekenen gemeenschappelijke intentieverklaring voor voertuigservice in Nederland

Redactie Baaz

ZEEKR, het wereldwijde merk voor elektrische mobiliteitstechnologie, heeft een gemeenschappelijke intentieverklaring getekend met aftermarket specialist LKQ Fource. De twee bedrijven werken samen aan de oprichting van een partnerschap voor het onderhoud van ZEEKR-voertuigen in Nederland. De beoogde samenwerking houdt in dat EV-specialisten worden geselecteerd uit het uitgebreide professionele Lease Service Partner netwerk van LKQ Fource, dat een landelijke dekking biedt voor alle voertuigservicediensten van ZEEKR’s particuliere en wagenparkklanten.

LKQ Fource heeft bewezen expertise in elektrische voertuigtechnologie (EV) en zal een ideale partner zijn voor het onderhoud van ZEEKR's reeks ultramoderne luxe EV's, bestaande uit de ZEEKR 001 Shooting Brake en ZEEKR X Compact Urban SUV. (ZEEKR 001: gecombineerd energieverbruik in kWh/100km: 18,2-18,5 (WLTP); gecombineerde CO2-uitstoot in g/km: 0. ZEEKR X: Gecombineerd energieverbruik in kWh/100km: 16,5-17,5 (WLTP); Gecombineerde CO2-uitstoot in g/km: 0).

LKQ heeft – in aanvulling op de ZEEKR training - zijn eigen unieke academie die op maat gemaakte opleidingen aanbiedt om ervoor te zorgen dat zijn technici de nieuwste technische kennis opdoen en het hoogste niveau van kwaliteit en klantenservice leveren.

Het beoogde partnerschap houdt in dat LKQ Fource ervoor zorgt dat elk ZEEKR-voertuig volgens de hoogste normen wordt onderhouden als onderdeel van het ZEEKR Care serviceprogramma. Het LKQ Fource Lease Service Partner netwerk zal ook ZEEKR's uitstekende 5+5 jaar / 200.000 km garantie ondersteunen.

Stephen Dorman, Head of Customer Care bij ZEEKR Europe, zei: "ZEEKR staat voor de hoogste kwaliteit en klantvriendelijkheid, wat natuurlijk ook geldt voor service, onderhoud en reparatie. Daarom willen we samenwerken met LKQ Fource in Nederland nu we onze aanwezigheid in Europa verder uitbreiden. De ondertekening van de gemeenschappelijke intentieverklaring met LKQ Fource is een belangrijke stap in wat we hopen dat een sterke, langdurige samenwerking zal worden."

"We zijn erg trots dat ZEEKR LKQ Fource heeft gekozen als servicepartner in Nederland. De gemeenschappelijke intentieverklaring geeft blijk van vertrouwen dat wij een efficiënte en klantvriendelijke partner zullen zijn binnen het ZEEKR Care serviceprogramma. Via ons netwerk van hoogwaardige werkplaatsen beschikken we over de nodige infrastructuur en expertise om eersteklas service te bieden op deze luxe elektrische voertuigen. We kijken ernaar uit om onze samenwerking met ZEEKR te verdiepen," aldus Alex Gelbcke, CEO LKQ Benelux-Frankrijk.

ZEEKR Care en tot 5+5 Jaar / 200.000 km garantie

Het ZEEKR Care serviceprogramma met tot 10 jaar (5+5 jaar / 200.000 km) garantie is een handige manier om ervoor te zorgen dat ZEEKR voertuigen perfect onderhouden blijven, met mobiele technici die de wagens kunnen onderhouden of repareren op door de klant gekozen locaties, of via een bezoek aan een ZEEKR Flagship store, of via netwerken van ZEEKR Care partners. Voor maximale flexibiliteit kunnen de ZEEKR Care servicepakketten samen met het voertuig of op elk moment tijdens de eigendomsperiode worden aangeschaft, en zijn ze bovendien volledig overdraagbaar op de volgende klant. In lijn met de uitzonderlijke kwaliteitsnormen van ZEEKR worden alle modellen geleverd met een garantie van 5+5 jaar, met dekking voor de eerste vijf jaar of 100.000 km. Dit kan vervolgens worden verlengd met nog eens vijf jaar - en een totaal van 200.000 km zoals beschreven in de ZEEKR garantievoorwaarden. De hoogspanningsaccu wordt beschermd door een garantie van acht jaar of 200.000 km, afhankelijk van wat het eerst komt.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie