StepStone presenteert de checklist voor een optimale ontvangst van nieuwe medewerkers

StepStone presenteert de checklist voor een optimale ontvangst van nieuwe medewerkers

Redactie Baaz
Het belang van de eerste dagen in de nieuwe werkomgeving wordt vaak onderschat. Een soepel ontvangst helpt nieuwe medewerkers echter om zich snel en efficiënt in jouw organisatie te integreren.

Ontdek onze whitepaper met volgende tips:

  • Waarom investeren in onboarding
  • De checklist voor een optimaal onthaal
  • Een aantal originele en effciënte case studies

Veel bedrijven onderschatten het belang van de eerste werkdagen voor nieuwe medewerkers. Dit terwijl onboarding één van de belangrijkste processen is in het beheer van talent: het beïnvloedt de werving, betrokkenheid, ontwikkeling en het vertrouwen van jouw werknemers.

Onboarding, letterlijk het 'aan boord nemen', is de begeleiding van nieuwe medewerkers, zodat ze de juiste kennis en vaardigheden aanleren om een volwaardig lid van de organisatie te worden¹.

In onze whitepaper 'Nieuwe medewerkers inwerken' laten we je zien waarom onboarding belangrijk is en een gezamenlijke inspanning is van verschillende medewerkers. Verder laten we je zien hoe je jouw nieuwe collega's op weg helpt op de eerste werkdag en de eerste maanden daarna.

  1. SHRM Foundation’s Effective Practice Guidelines Series : Onboarding New Employees: Maximizing Success By Talya N. Bauer, Ph.D
Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie