Sendcloud en Cover Genius bundelen krachten om de afhandeling van claims voor wereldwijde zendingen te optimaliseren

Sendcloud en Cover Genius bundelen krachten om de afhandeling van claims voor wereldwijde zendingen te optimaliseren

Redactie Baaz

Cover Genius, de toonaangevende InsurTech voor embedded protection, en Sendcloud, het grootste verzendplatform van Europa, bundelen hun krachten om webwinkeliers een verbeterde schadeafhandeling te bieden voor wereldwijde zendingen met meer dan 100 logistieke vervoerders.

E-commerce klanten van Sendcloud, die de verzendkosten van producten naar klanten zelf voor hun rekening nemen, profiteren hierdoor van verkorting van verwerkingstijd van claims met 20 dagen en een verlaging van 20% van de claimgerelateerde kosten†. Dit is ongeacht welke logitieke vervoerder handelaren gebruiken om producten te verzenden. XCover, het wereldwijde distributieplatform van Cover Genius voor alle verzekeringen of andere beschermingsproducten, beschermt de volledige winkelwaarde van zendingen van online verkopers in meer dan 40 landen binnen  Europa en garandeert een onmiddellijke uitbetaling van claims in meer dan 90 valuta.

"Samen met Sendcloud bieden we online retailer een unieke en wereldwijde ondersteuning met een handige one-stop online claimprocedure, dat toepasbaar is voor alle bestaande vervoerders en de meeste productcategorieeën”, aldus Justin Turner, Vice President, Strategic Partnerships - Shipping, Global, van Cover Genius. "De verourderde systemen van traditionele verzekeraars hebben bijgedragen aan slechte klantresultaten en beperkte mogelijkheden voor wereldwijde verbeteringen en personalisatie.  Met deze samenwerking bieden we een end-to-end oplossing die online retailers en hun klanten helpt beschermen."

Rob van den Heuvel, CEO & Co-founder bij  Sendcloud: " Online verkopers worden ter verantwoording geroepen als pakketten kwijtraken.Dit kost hen dan vaak veel tijd en geld. Onze samenwerking met Cover Genius betekent dat we onze webwinkeliers de beste en meest voordelige bescherming bieden. Dankzij de snelle en stressvrije claimprocedure besparen we ze niet alleen tijd en geld, maar kunnen ze hun klanten ook de beste service bieden. Dat heeft weer een positief resultaat op de klanttevredenheid en de reputatie van hun onderneming.”

Cover Genius biedt met XCover een wereldwijde end-to-end oplossing die alle soorten verzendingen ondersteunt, van pakketten tot vrachtzendingen. Deze nieuwe samenwerking integreert XCover naadloos met Sendcloud's Application Programming Interface (API) en alle 100 geïntegreerde logistieke transportsystemen. Hierdoor zijn alle claims van online retailers op één plek te vinden. Winkeliers hoeven niet langer te zoeken naar verschillende beschermingsopties bij verschillende vervoerders, wat resulteert in een eenvoudiger en sneller claimproces voor hen en hun klanten.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie