Facelift BMW X1

Onder het mes: BMW X1 vernieuwd

Aimée van Vuuren
De vier jaar oude BMW X1 wordt vernieuwd voor de uitvoering van het modeljaar 2020. BMW heeft hierbij geen grondige wijzigingen doorgevoerd. Dat is logisch aangezien het design er nog steeds goed mee door kan. Wat is er dan wel veranderd?

BMW X1 aanpassingen

BMW monteert bij de modeljaar 2020 uitvoering vernieuwde adaptieve koplampen met LED-techniek. De nieren van de grille worden groter en komen in het midden samen. Daarnaast monteert BMW een volledig nieuwe bumper. Hoe de bumper eruit komt te zien is afhankelijk van het gekozen uitrustingsniveau. Je kan de BMW X1 namelijk als xLine, M sport en Sport Line bestellen. Het maakt niet uit welke uitvoering je kiest, de losse mistpitten die voorheen onder de koplampen zaten, komen niet meer terug.

Naast de buitenkant wordt ook het interieur aangepast. BMW heeft hier nieuwe materialen toegevoegd inclusief andere stiksels voor de bekleding van het meubilair. Een groot infomedia display is standaard bij de aanschaf van de BMW X1, deze is 6,5 inch. Als je de auto met navigatie bestelt, krijg je een scherm van 8,8 inch.

Lees ook: Elektrisch rijden: doen we het nu wel of niet?

Motoren en benzine

Er is aan de motorenlijst niet veel veranderd. BMW voegt daarentegen wel een krachtigere diesel aan de lijst toe: de 231 pk en de 450 Nm sterke xDrive25d die is gekoppeld aan een achttraps Steptronic-automaat. Ook de benzinelijst is bijna gelijk gebleven. De 140 pk en 220 Nm sterke sDrive18 is standaard voorzien van een handbak, de automaatoptie is vervallen. Wil je wel een benzine-uitvoering maar niet zelf schakelen, dan moet je minimaal gaan voor de 192 pk en 280 Nm sterke sDrive20i.

In conclusie zijn er dus een paar kleine aanpassingen gedaan aan de vier jaar oude BMW X1. Het was vooral tijd voor deze facelift om klaar te zijn zodra Mercedes-Benz in september het doek van de nieuwe GLB afhaalt.

afbeelding van Aimée van Vuuren

Aimée van Vuuren | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Aimée