Wat Louise Delage jou kan leren over marketing

Wat Louise Delage jou kan leren over marketing

Redactie Baaz
De 25-jarige Louise Delage startte twee maanden geleden een Instagramaccount waar ze iedere dag zo’n drie foto’s op postte. Door het gebruik van de juiste hashtags en een goede strategie had ze binnen no time meer dan 40 duizend volgers. Maar haar laatste post verraste iedereen.

Met de video die ze afgelopen weekend op het populaire social media platform plaatste onthulde ze namelijk niet te bestaan maar een marketingcampagne te zijn van een bedrijf dat drankverslaving bespreekbaar wil maken.

Lees ook: Zo haal je het meeste uit Instagram

Hoe Louise Delage viral ging

Veel mensen hebben al jaren een instagramaccount en weten met moeite 40 of 50 likes per post te krijgen. Om ervoor te zorgen dat Louise in een paar dagen al duizenden volgers had maakte BETC, het bedrijf achter de campagne, gebruik van een strategie met vier belangrijke speerpunten.

Het team achter Delage zorgde dat ze drie keer per dag een foto plaatsten; 's ochtends, tijdens lunchtijd en 's nachts. Deze momenten zijn zorgvuldig uitgekozen omdat dit 'high-traffic' momenten zijn die veel bezoekers trekken en populair zijn bij gebruikers die nieuwe mensen willen volgen.

Om ervoor te zorgen dan elke post zoveel mogelijk aandacht kreeg, bestudeerde het team eerst de instagramaccounts van succesvolle modebloggers om zo populaire hashtags, filters en type foto's te vinden. Vervolgens werd dit nagedaan en werd elke post geplaatst met ruim 20 hashtags.

Echt blijven

Eén van de grootste problemen van het verzinnen van een persoon, is mensen ervan overtuigen dat deze echt bestaat. Op een paar oplettende volgers na was bijna iedereen ervan overtuigd dat Delage een echt persoon was dat een heerlijk leven leidt. Om hiervoor te zorgen werd op elk comment zo natuurlijk mogelijk gereageerd en werd uitvoerig gebruik gemaakt van emoticons.

De grote onthulling

Hoeveel volgers Delage ook had, zonder goede onthulling was het een slechte campagne. Het moment is cruciaal; Louise moest veel volgers hebben, maar mensen moesten niet over haar echtheid gaat twijfelen. Na twee maanden besloot het team het geheim te onthullen en gezien de reacties hadden ze het bijna niet beter kunnen doen.

Ook de manier van onthulling is van belang. Het bedrijf deed dit door haar foto's in een videomontage te plaatsen met als einde de boodschap dat verslaving moeilijk te zien kan zijn. Subtiel genoeg zodat mensen zich niet in de maling genomen voelen en krachtig genoeg dat het wel impact heeft.

Al met al kan BETC terugkijken op een zeer succesvolle campagne waar nog lang over nagepraat kan worden.

Voor meer informatie over BETC kan je kijken op de website van het bedrijf.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie