Throwback Bossday: Marjolein Theunissen
'Ik ben meer directeur geworden'

Throwback Bossday: Marjolein Theunissen

Redactie Baaz
Elke editie laten wij drie startups aan het woord over hoe zij bouwen aan hun nieuwe bedrijf, welke obstakels moeten zien te tackelen en welke kansen zij voor de toekomst zien. We zijn benieuwd hoe het deze starters inmiddels vergaat. Vandaag vertelt Marjolein Theunissen hoe de zaken er bij zijn CultuurBewust.nl voor staan.

Fotograaf: Tessa Wiegerinck

Wat zijn de belangrijkste veranderingen sinds 2011?

‘ShopCultuurBewust. nl is gestopt omdat ik me volledig wilde focussen op de journalistieke kant van CultuurBewust.nl. Op 18 februari lanceerden we het eerste CultuurBewust.nl Magazine, een hardcopy-uitgave in oplage van 100.000 exemplaren. Zelf ben ik meer directeur en minder hoofdredacteur geworden. Ik houd me nu meer bezig met sales.’

Hoe hebben jullie ingespeeld op een veranderende markt?

‘Door de crisis zijn een aantal culturele organisaties opgehouden te bestaan en de meeste organisaties hebben minder budget. Dat heeft ervoor gezorgd dat we buiten de culturele organisaties zijn gaan zoeken naar adverteerders. Daarnaast zijn we een aantal mediapartnerschappen aangegaan met culturele organisaties.’

Wat waren de belangrijkste leermomenten?

‘Dat wát je doet moet je met volle aandacht doen. Dus niet zes balletjes in de lucht houden en er af en toe een aantal laten vallen, maar jongleren met maximaal twee. Dat betekent ook beter onderzoek doen naar de markt.’

Wat was het grootste succes?

‘De uitgave van het CultuurBewust. nl magazine in een oplage van 100.000 exemplaren.’

Hoe ziet de toekomst voor Cultuurbewust.nl eruit?

‘Voorspoedig! Er zijn nog veel mogelijkheden om uit te bouwen en te optimaliseren.'

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie