Local seo voor het mkb
Local seo voor het MKB

Local seo voor het mkb

Redactie Baaz

Je kunt het beste businessmodel ter wereld hebben, als ondernemer weet je dat er veel komt kijken bij exposure om je product of dienst aan de man te brengen. Search engine optimization (seo) is nodig om goed gevonden te worden op internet. Konstantin Stoyanov heeft een marketingbedrijf opgericht, 411 Locals, om op kleinere schaal seo toe te passen voor het mkb.

Local seo

Ondernemers weten dat advertenties en mail niet meer voldoende zijn om ontdekt te worden. Seo is nodig om hoog te scoren in de lijst van zoekresultaten in een zoekmachine, en hiermee strategisch voordeel uit halen. Een methode die echter over het hoofd wordt gezien is local seo, een techniek die zich meer richt op relatief kleine gebieden en dus interessanter is voor het mkb. Het bedrijf van Konstantin Stoyanov helpt klanten door ze letterlijk op de kaart te zetten op Google Maps. De klant wordt vooraan en centraal op de kaart gezet als ze in de regio van het bedrijf zoeken, mensen kunnen dan doorgelinkt worden naar de (mobiele) site van de klant. Stoyanov optimaliseert ook de zoekresultaten zodat mensen je kunnen vinden zonder dat ze de naam van het bedrijf kennen.

Stoyanov is op het idee gekomen van 411 Locals doordat hij ontdekte dat kleine ondernemingen niet de tijd en middelen hebben om gecompliceerde marketing-tools te onderzoeken en testen. Ondernemers hebben ook niet het personeel met de expertise om de beste zoekresultaten te behalen op het web. Toen realiseerde Stoyanov zich dat hij kleine ondernemers moest ontzorgen van die toch belangrijke taken om exposure te krijgen.

Lees meer over Stoyanov's onderneming op Forbes.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie