Laat jouw hart in de fik gaan

Laat jouw hart in de fik gaan

Redactie Baaz
Volgens Teamleader, de scale-up die de gelijknamige SaaS-oplossing heeft ontwikkeld, is het belangrijk dat ondernemers zich bezig kunnen houden met hun passie en met hun klanten.

Met hun oplossing willen ze ervoor zorgen dat ondernemers tijd over houden om zich met die twee zaken bezig te kunnen houden en niet met allerlei randzaken die bij het ondernemerschap komen kijken. Maar ook door productiever te zijn en slimmer te werken, kan er een hoop tijd worden bespaard. Dat is de reden waarom Teamleader het event Work Smarter organiseerde. Het event voor ondernemers waar inspirerende sprekers vertelden hoe je efficiënter kan werken en je bedrijf laat groeien. Maar ook hoe belangrijk het is om datgene te doen waar jouw passie ligt.

Van appel naar beleving

Als echte Rotterdamse, maar stiekem verliefd op Amsterdam, vertelde Michèle Sparreboom (openingsfoto)  hoe belangrijk het is dat jouw core-business draait om datgene waar jouw hart van in de fik gaat. Wat wil je nu echt? Een vraag die voor velen lastig te beantwoorden is. Als je doet waar jij gepassioneerd van bent en bevlogen van raakt, als je van binnenuit in de fik staat, vertaalt dit zich ook naar buiten en kun je andere mensen enthousiast maken. Zo vertelde ze het verhaal van Mehmet, de groenteboer uit Rotterdam. Mehmet is zo gepassioneerd over zijn groentewinkel en zijn producten, dat hij door zijn verhalen al zijn klanten fan maakt van die ene appel. Door zijn fik van binnenuit, proef je de frisse smaak van de appel al voordat je een hap hebt genomen. Zijn klanten raken door hem zo geïnspireerd, dat ze er zelfs een blokje voor om rijden om bij hem hun appels te gaan kopen.

De boodschap die Michèle hiermee wilt overbrengen is dat het niet uitmaakt wie je bent of wat je doet, als je er maar gepassioneerd over bent. Zo geef je anderen de kans om ook geïnspireerd te raken en net zo bevlogen te worden over de fik die zij voelen als jij bent. Zo kun je fans creëren voor jouw bedrijf en zorg je meteen voor de beste marketingtool die je als ondernemer kunt wensen. Hoe mooi is dat?

Rust zorgt voor meer fik

Tijd is het meest kostbare bezit dat een mens heeft. Je kunt je tijd maar één keer besteden. Bedenk je daarom goed wat je ermee wilt doen en wie je ermee wilt worden. Maar ook hoe jouw onderneming bij jouw leven past. Ook al is de passie voor jouw bedrijf nog zo groot en blijft je hart er nog steeds van in de fik gaan. Zorgen voor rust en tijd nemen voor zaken buiten je bedrijf, zullen resulteren in meer creativiteit. Creativiteit die je kunt gebruiken voor de ontwikkeling en innovatie van jouw bedrijf.

De tijd die de aanwezige ondernemers hebben genomen om aanwezig te zijn bij Work Smarter en te luisteren naar het verhaal van Michèle, hebben in elk geval alvast gezorgd voor een hoop creativiteit en enthousiasme over het ondernemerschap. De fik in de harten van de ondernemers is goed opgestookt. Genoeg fik om de passie over hun bedrijf met anderen te delen en inspiratie rond te strooien.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie