Bereid je voor op mobiele marketing in 2017

Bereid je voor op mobiele marketing in 2017

Redactie Baaz
Mobiele marketing wordt in 2017 nog belangrijker dan het nu al is. En een simpele banner gaat het niet meer doen anno nu. Mobiele marketing gaat over het communiceren met je klanten op een interpersoonlijke manier. Hoe doe je dat? Je leest het hier.

Mobiel adverteren in 2017 belangrijker dan ooit

“Je kijkt op een dag vaker naar je telefoon dan naar je partner.” Wellicht heb je deze zin in een telefoonreclame wel eens voorbij horen komen. Het klinkt misschien absurd, maar het is helaas wel waar. We kijken de hele dag naar onze smartphones en tablets. En precies daarom is mobiele marketing enorm belangrijk, en in 2017 zal dat alleen maar belangrijker worden. Hoe bereid jij je merk of bedrijf voor op het nieuwe jaar? Dit kun je doen:

‘Spray and pray’ is verleden tijd

Een smartphone is een enorm persoonlijk device. We hebben het minicomputertje namelijk 24/7 bij ons. Omdat het zo persoonlijk is, moet de marketing ook persoonlijk zijn. Je redt het niet meer met een simpele banner of pop-up. Gepersonaliseerde marketing is belangrijker dan ooit. Gelukkig is het absoluut niet moeilijk om personalisatie toe te passen. Lees er hier meer over.

Locatie

Eén van de voordelen van mobiele marketing is de mogelijkheid om locatie gebaseerde content te delen. Veel bedrijven maken hier inmiddels gebruik van. Zo stuurt McDonalds een pushbericht naar mensen die in de buurt zijn van een restaurant. Wellicht is het ook voor jouw merk mogelijk om te adverteren op locatie. Zorg er dan wel voor dat het relevant is. Wanneer dit niet mogelijk is kun je het namelijk beter achterwege laten.

Pas advertentieontwerpen aan

Niets is frustrerender dan een website die niet mobiel is. In de huidige tijd is het not done om geen mobiele website te hebben. Maar met alleen die mobiele website kom je er niet. Pas daarom ook je advertenties aan voor impressies op kleine schermen.

Effectief

Veel mensen vinden advertenties storend en irritant. Daarom moet je ervoor zorgen dat die van jou dat niet zijn. De beste manier is om een advertentie te laten lijken op ‘gewone’ content. Denk bijvoorbeeld aan een advertorial.  Verpak je product in een pakkende en interessante tekst met mooi beeld. Dat levert gegarandeerd meer positieve resultaten op dan een vervelende pop-up.

Lees ook: 3 online marketing don'ts in 2017

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie