De kansen van mobile marketing
De opkomst van in-app advertising

De kansen van mobile marketing

Redactie Baaz

Wat zijn de valkuilen en voordelen voor een ondernemer wanneer het aankomt op mobile marketing? En wat zijn de verdere aandachtspunten?

Mobile marketing steeds populairder

Steeds meer ondernemingen zetten mobile marketing in. Uit cijfers van het Interactive Advertising Bureau (IAB) blijkt dat in de eerste helft van 2015 dertig procent van de totale reclame-uitgaven  bestond uit deze vorm van adverteren. In de tweede helft van het voorbije jaar gaat het percentage waarschijnlijk naar een derde van het totaal, zo voorspelt IAB.
 
Kortom: steeds meer is adverteren via smartphone of tablet een must voor ondernemingen. Toch hebben veel bedrijven nog steeds veel moeite met de vraag hoe ze hun doelgroep het beste kunnen bereiken middels deze vorm van digitale reclame. 

Verschillende tactieken mobile marketing

BI Intelligence helpt de adverteerders en publiceerde de verschillende mobile marketing-tactieken die vandaag de dag worden ingezet. Wie weet staat de voor jouw perfecte vorm erbij.
 
Belangrijke spelregels zijn onder meer dat je respect moet hebben voor de functie van de devices. Met andere woorden: waak voor communicatie-overload, blijf altijd bescheiden met je content. 

In-app advertising

Hoewel sms en e-mail nog steeds het grootste bereik hebben, is het raadzaam om gebruik te maken van de verschillende messaging apps als WhatsApp: in-app advertising heet deze manier van digitaal adverteren.
 
Een derde tactiek die ook steeds meer invloed heeft op mobile advertising, is het rekening houden met de gevreesde ad blockers. Hoe zorg jij ervoor dat de beoogde consumenten jouw advertentie toch kunnen zien? Denk daar goed over na.
 
BI Intelligence heeft nog veel meer en uitgebreider advies voor de juiste mobile marketing. Aanschaffen en downloaden kan hier.
 
 
 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie