Webwinkels zien online verkoop flink stijgen

Jordi Smit
Online verkoop door de detailhandel is in de eerste maand van 2019 flink gestegen ten opzichte van januari 2018. Er werd maar liefst 15,8 procent meer omzet gedraaid. Dat is tien keer zo hoog als de algehele omzetgroei in de detailhandel.

Omzetgroei webwinkels

Dat blijkt uit cijfers van het CBS, die zijn gecorrigeerd voor het aantal koopdagen in de maand januari. Webwinkels hebben 11,8 procent meer omgezet. De multichannelers, winkels met fysieke panden en online verkoop, boekten met hun webwinkels een omzetgroei van 21,6 procent. Winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren boekten de hoogste omzetstijging (6,2 procent). Ook meubelzaken en winkels voor wooninrichting deden het goed. De omzet van supermarkten nam met 1,9 procent toe.

Totale omzet webwinkels 2018

De totale omzet van webwinkels in Nederland was 23,7 miljard euro waard in 2018. Dat is een geschatte groei van zo’n 10 procent in vergelijking met het jaar ervoor. Vorig jaar heeft maar liefst 96 procent van de consumenten ouder dan 15 wel één of meerdere online aankopen gedaan.

LEES OOK: De zes belangrijkste e-commerce trends van dit moment

E-commerce

Wil je als speler op het vlak van e-commerce succesvol worden en vooral succesvol blijven, dan mag en kan je nooit stilzitten. Het is zaak om steeds weer te innoveren zodat klant en adverteerder je altijd weten te vinden. Lees alles over e-commerce in onze gratis online special.

afbeelding van Jordi Smit
Door: Jordi Smit

Jordi Smit | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Jordi