Stripe lanceert nieuwe functies voor optimale online checkout

Stripe lanceert nieuwe functies voor optimale online checkout

Redactie Baaz

Stripe, een platform voor financiële infrastructuur voor bedrijven, heeft vandaag nieuwe functies toegevoegd aan zijn geoptimaliseerde checkout suite om gebruikers te helpen hun omzet te verhogen door het hun klanten gemakkelijker te maken een aankoop te voltooien.

Optimalisatie van Online Checkouts: Het Belang van een Soepel Betalingsproces

Wie regelmatig online transacties doet weet: het internet zit vol met slechte checkouts. Een schrikbarend groot aantal websites voldoet niet aan de verwachtingen van de consument, laat staan aan de e-business behoeften van het bedrijf.

Uit onderzoek van Stripe is gebleken dat 95% van de toonaangevende e-commercesites vijf of meer basisfouten maakt bij het afrekenen, waardoor klanten minder snel een aankoop kunnen doen.
Zestig procent van de online shoppers zegt dat ze afhaken bij een checkout die langer dan twee minuten in beslag neemt - terwijl de gemiddelde checkout meer dan drie(!) minuten duurt - en 85% van de consumenten zegt op te geven als hun favoriete betaalmethode niet wordt aangeboden.

Hoe moeilijk het ook is om een gestroomlijnd betalingsproces te bouwen, het is nóg moeilijker om deze te onderhouden: consumentenvoorkeuren, wettelijke vereisten en bedrijfsmodellen veranderen namelijk voortdurend. Het gevolg is dat de meeste bedrijven genoegen nemen met suboptimale checkouts waardoor ze veel omzet mislopen. Analyse van Stripe’s eigen data wees uit dat bedrijven die waren gemigreerd van een oudere Stripe-integratie (Card Element) naar de nieuwere geoptimaliseerde checkout-suite al in de eerste maanden na de overstap een gemiddelde omzetverbetering van maar liefst 10,5% zagen. 

Het Express Checkout Element, waarmee gebruikers in een component meerdere ‘one-click’-betaalknoppen (zoals Apple Pay, Google Pay, PayPal of Link) kunnen weergeven. De betaalmethoden worden dynamisch gepresenteerd in de volgorde die het meest relevant is voor de betreffende klant, waarbij alleen die methoden worden getoond die worden ondersteund door het apparaat of de browser die de klant gebruikt. Dit komt de conversie ten goede.

Stripe Geoptimaliseerde Checkout Suite: Verhoging van Omzet en Klantgemak

De nieuwe functies die Stripe heeft toegevoegd aan zijn checkout suite helpen gebruikers hun omzet verder te verhogen door het voor hun klanten nog gemakkelijker te maken een aankooptransactie te voltooien. Met de geoptimaliseerde checkout-suite kunnen bedrijven hun klanten een supersnelle en aangename checkout-ervaring bieden zonder deze zelf te hoeven bouwen. Het combineert kant-en-klare user interfaces met versnelde afrekenopties, een breed scala aan betalingsmethoden en besturingselementen waarmee bedrijven en platforms de afrekenervaring voor hun klanten snel en eenvoudig kunnen verbeteren. Zo biedt de geoptimaliseerde checkout suite zijn onder andere toegang tot meer dan 100 betaalmethoden, nu inclusief RevolutPay, Mobile Pay, US Bank Transfers en Swish.

Daarnaast presenteert de vernieuwde checkout suite klanten op dynamische wijze de meest relevante betaalmethoden met behulp van algoritmes die zijn getraind op miljarden datapunten. Het Payment Element stelt bijvoorbeeld aan Parijzenaren die in Tokio online afrekenen Carte Bancaire voor, maar Konbini aan Japanners die ter plaatse kopen.

Uniek is een tool voor A/B-testen waarmee bedrijven rigoureus de best presterende betaalmethoden in hun kassa's kunnen identificeren en op basis van gegevens verbeteringen kunnen doorvoeren. Zo ontdekte creator platform Thinkific door middel van een A/B-test dat het aanbieden van buy-now-pay-later de gemiddelde orderwaarde met 36% deed toenemen.
 Stripe is het eerste en enige betalingsplatform dat een A/B-testtool zonder code aanbiedt voor betalingsmethoden.

Multi-channel fashion retailer River Island nam de geoptimaliseerde checkout suite in gebruik om zijn gefragmenteerde betalingssysteem te moderniseren en de meest relevante betaalmethoden weer te geven voor klanten over de hele wereld. Al snel na de implementatie zag River Island een verbetering van 4% in de autorisatiepercentages voor creditcards en het bedrijf verwacht komend jaar een aanzienlijke omzetstijging. "In de eerste 12 maanden van onze samenwerking met Stripe zullen we miljoenen meer omzet genereren dan voorheen," zegt Emily Haddrell, digital product lead bij River Island.

De Zoektocht naar de Perfecte Betaalervaring: Stripe's Visie en Toekomstplannen

Op de vraag: "Wat is de perfecte betaalervaring?” antwoordt Abhinav Tiwari, product lead voor Stripe's geoptimaliseerde checkout suite: “Dat is een ervaring waarbij elke klant, waar ook ter wereld, in slechts enkele seconden een aankoop kan afronden met welke betaalmethode dan ook en die geen technische inspanning van een bedrijf vergt om te bouwen of te onderhouden. Dat ideaal bestaat misschien nog niet helemaal, maar dankzij de inspanningen van duizenden betaaltechnici bij Stripe komen we met de dag dichterbij,".

Stripe’s geoptimaliseerde checkout-suite is vanaf nu wereldwijd beschikbaar en zal in de komende tijd worden uitgebreid met meer producten en functies. Bedrijven die geïnteresseerd zijn in het verbeteren van hun betalingsconversies en het verhogen van hun omzet kunnen hier meer informatie vinden.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie