Microsoft & LinkedIn delen nieuwste data en producten voor hybride werk

Microsoft & LinkedIn delen nieuwste data en producten voor hybride werk

Redactie Baaz

Vandaag kondigen Microsoft en LinkedIn nieuwe data en productinnovaties aan om organisaties te ondersteunen om mee te bewegen met het nieuwe hybride werken.

In het blog van René van Haaster wordt de visie van Microsoft Nederland over de toekomst van werken verder toegelicht.

Ontwikkelingen met nieuwe data

De nieuwe data gaat dieper in op twee ontwikkelingen: de Hybrid Paradox en de Great Reshuffle, die samen de drijvende kracht zijn achter de verandering van onze manier van werken.

Microsoft's nieuwste Work Trend Index met data van 180.000 Microsoft-werknemers in meer dan 100 landen over hybride werken.

  • Betrokkenheid en inclusie bij Microsoft is nog nooit zo hoog geweest (90%).
  • 58% van de werknemers die van plan zijn de meeste en de minste tijd op kantoor door te brengen, is van plan dit om dezelfde reden te doen: doelgericht werken.
  • Leidinggevenden zijn van plan een groter deel van hun tijd op kantoor door te brengen dan niet-leidinggevende werknemers (45% vs. 39%).

LinkedIn vroeg meer dan 500 C-level executives in de V.S. en het V.K. hoe zij denken over het werk van vandaag en in de toekomst.

  • 81% van de leidinggevenden geeft hun werknemers meer flexibiliteit dan vóór COVID-19, of is van plan dit te doen. Dit weerspiegelt wat werknemers willen: 87% heeft de voorkeur om minstens de helft van de tijd op afstand te werken.
  • 58% van de leiders is van mening dat meer flexibiliteit goed is voor de mensen en het bedrijf.
  • 72% van de leidinggevenden vindt dat training essentieel is voor de ontwikkeling van vaardigheden om optimaal te kunnen werken in de nieuwe hybride en flexibele werkomgevingen. 

Productinnovaties

Op basis van ons doorlopende onderzoek en de input die wij krijgen uit gesprekken met klanten, brengen we nieuwe productinnovaties uit voor Microsoft Teams, Viva en LinkedIn:

  • Updates voor Microsoft Teams lossen veelvoorkomende hybride knelpunten op en helpen hybride vergaderingen inclusiever en boeiender te maken.
  • Nieuwe functies voor RSVP en werktijden in Outlook maken het gemakkelijker om hybride vergaderingen te plannen en flexibele werktijden te coördineren.
  • De Viva Connections-app in Teams, nu beschikbaar via preview, creëert een centrale plek voor werknemers om contact te leggen met elkaar en taken af te ronden zonder de ‘workflow’ in Teams te onderbreken.
  • Nieuwe zoekfilters op LinkedIn maken het eenvoudiger om te zoeken naar op - afstand, hybride en op locatie - vacatures.
  • Zo’n 40 LinkedIn Learning trainingen maken de vaardigheden voor banen op afstand en hybride banen gemakkelijker. LinkedIn lanceert ook zijn nieuwe skill-building platform, LinkedIn Learning Hub, om werkgevers te helpen gepersonaliseerde content voor hun werknemers te identificeren en promoten. Klik hier voor meer informatie.

Voor meer over de nieuwe manier van werken, hybride werk, bekijk dan de nieuwe Microsoft Podcast van WorkLab.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie