Manieren om je naamsbekendheid te vergroten

Redactie Baaz

Het is belangrijk om continu te werken aan de naamsbekendheid van je bedrijf. Het vergroten van je naamsbekendheid levert je meer omzet en klanten op en geeft je bestaande klanten meer vertrouwen. Met een groeiende naamsbekendheid gaat je merk en je bedrijf vooruit. Hoe zorg je voor meer naamsbekendheid? We zochten de beste manieren voor je op. 

Offline en online met elkaar combineren

Het beste resultaat kun je behalen als je offline en online met elkaar combineert. Om je doelgroep online te bereiken kun je gebruik maken van gericht online adverteren om mensen die nog nooit van je bedrijf hebben gehoord te laten weten dat je bestaat. Maar ook offline zijn er verschillende mogelijkheden om je doelgroep te bereiken.

Online manieren om je naamsbekendheid te vergroten 

Online zijn er veel mogelijkheden om je naamsbekendheid te vergroten. Sommige methoden zijn gratis, andere niet. Online adverteren is bijvoorbeeld niet gratis, maar wel effectief. 

  • Adverteren in Google

Adverteren in Google is een van de meest effectieve manier om online je naamsbekendheid te vergroten. Zodra bezoekers zoekwoorden intypen die te maken hebben met jouw product zal je advertentie verschijnen. Is je advertentie relevant voor de bezoeker, dan zal deze er op klikken. Ook adverteren op Facebook en andere social media kanalen kun je naamsbekendheid vergroten. Via adverteren op social media is het mogelijk om je doelgroep heel gericht te benaderen. 

  • Bloggen

Een andere manier om online je naamsbekendheid te vergroten is door gastblogs met links naar jouw website. Hierbij werk je ook gelijk aan je autoriteit. Hierbij is het wel van belang om de juiste websites uit te kiezen. Daarnaast moet de content van goede kwaliteit zijn. Ook door blogs te schrijven op je eigen website kun je je naamsbekendheid vergroten. Deze content kan, mits de juiste zoekwoorden gebruikt worden, in Google worden gevonden worden door je doelgroep. 

  • Posten op social media

Het gebruiken van social media is een prima manier om mensen op de hoogte te brengen van je merk en je aanbod. Als je iets post, kan iedereen die je volgt dit lezen. In het begin zul je weinig volgers hebben, maar door constant te blijven posten en te blijven werken aan het krijgen van meer volgers groeit het aantal mensen dat jouw post zal zien snel.

  • Videomarketing

Het gebruik van video om je naamsbekendheid te vergroten groeit enorm. YouTube is namelijk de grootste zoekmachine als het gaat om videocontent. Met video kun je een boodschap overbrengen. Je kunt iets laten zien van je merk en stukje sfeerbeleving meegeven. Iemand die de video bekijkt krijgt zo meer gevoel bij je merk en bedrijf. 

Offline manieren om meer naamsbekendheid te krijgen

Het internet is een geweldige plek om meer naamsbekendheid te krijgen, maar vergeet ook offline technieken niet. Er zijn talloze offline manieren om naamsbekendheid te krijgen die anno 2021 nog prima werken. 

  • Netwerken

Netwerkborrels en evenementen zijn de ideale gelegenheid om je merk of bedrijf te promoten. Of er goede openingen zijn is in grote mate afhankelijk van de doelgroep, maar kies je de juiste evenementen uit dan zullen zich veel mooie kansen voordoen voor contact met nieuwe klantrelaties of investeerders. 

  • Relatiegeschenken

Na afloop van een evenement kunnen relatiegeschenken erg goed werken. Zorg dat je de ontvanger iets tastbaars geeft, iets wat hij kan gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld denken aan bedrukte pennen. Pennen bedrukken met je logo is niet duur, maar erg effectief. Een pen heb je vaak dagelijks in je handen. De ontvanger komt door de bedrukte pen onbewust dagelijks in contact met jouw logo, product en bedrijf. 

  • Voertuigreclame

Je hebt het vast wel eens gezien. Een auto, bestelbus of een vrachtwagen met bedrukte logo’s of reclame uitingen. Het bedrukken van een voertuig werkt erg goed voor je naamsbekendheid. Het is niet handig om veel tekst op een voertuig te drukken, aangezien mensen weinig tijd hebben om te lezen wat er staat. Een logo, de kleuren van je bedrijf of de url van je website zijn een goed middel om je naamsbekendheid te vergroten. Ook hier geldt dat mensen steeds onbewust in contact komen met je merk. 

De kracht van herhaling

Het vergroten van je naamsbekendheid staat of valt met herhalen. Hoe vaker je iets herhaalt, hoe beter mensen dit onthouden. Hoe vaker je een merknaam of bedrijf tegenkomt, hoe meer je het gevoel hebt dat je het kan vertrouwen. Wil je je naamsbekendheid vergroten? Kies dan voor een combinatie tussen offline en online en maak zoveel mogelijk gebruik van de kracht van herhaling. 





 

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie