Hoe helpt CRM jouw bedrijf?

Hoe helpt CRM jouw bedrijf?

Redactie Baaz

Relatiebeheer is een ontzettend belangrijke factor in het succes van je bedrijf. Het maakt daarbij niet uit waar je focus op ligt...

Relatiebeheer is een ontzettend belangrijke factor in het succes van je bedrijf. Het maakt daarbij niet uit waar je focus op ligt...

●    je product of dienst verbeteren;
●    blijven innoveren;
●    naamsbekendheid verwerven;
●    leads genereren;
●    een team opbouwen;
●    continu bijleren;
●    een investering ophalen.

Een sterk netwerk opbouwen is dus goud waard

Events afstruinen en zoveel mogelijk visitekaartjes verzamelen is niet de beste aanpak; je wilt de relaties ook gezond houden. Zelfs wanneer je pas recentelijk gestart bent met je bedrijf, kan iedereen die met jouw onderneming in contact komt belangrijk zijn in de toekomst. Maar hoe onthoud je de context waarin je iemand ontmoette, de mogelijke samenwerking die je besprak, de ideeën die je een paar maanden geleden uitwisselde? Feit is dat je dat niet onthoudt. CRM comes to the rescue!

'Ieder persoon die met jouw onderneming in contact komt, kan van waarde zijn in de toekomst'

Het succes van je onderneming hangt ook af van de mate waarin je de behoefte van je doelgroep begrijpt. Wat vertellen je klanten je? Welke vragen stellen ze? Waar bewaar je die informatie?

Je klanten zijn ongetwijfeld al fan van je product of dienst, maar stel je voor dat je door het toevoegen van één simpele feature, hen nóg meer tevreden kan stellen. Dit is belangrijke feedback die je het best in een toegankelijke, gecentraliseerde database bewaart. Een CRM-tool helpt je niet alleen relaties opbouwen, maar ook te onderhouden door je communicatie te centraliseren, alle voorgaande contactmomenten te bewaren en contactgegevens eenvoudig te synchroniseren.

Relatiebeheer is een ontzettend belangrijke factor in het succes van je bedrijf. Het maakt daarbij niet uit waar je focus op ligt...

●    je product of dienst verbeteren;
●    blijven innoveren;
●    naamsbekendheid verwerven;
●    leads genereren;
●    een team opbouwen;
●    continu bijleren;
●    een investering ophalen

Een sterk netwerk opbouwen is dus goud waard

Events afstruinen en zoveel mogelijk visitekaartjes verzamelen is niet de beste aanpak; je wilt de relaties ook gezond houden. 

Zelfs wanneer je pas recentelijk gestart bent met je bedrijf, kan iedereen die met jouw onderneming in contact komt belangrijk zijn in de toekomst. Maar hoe onthoud je de context waarin je iemand ontmoette, de mogelijke samenwerking die je besprak, de ideeën die je een paar maanden geleden uitwisselde? Feit is dat je dat niet onthoudt. CRM comes to the rescue!

'Ieder persoon die met jouw onderneming in contact komt, kan van waarde zijn in de toekomst'

Het succes van je onderneming hangt ook af van de mate waarin je de behoefte van je doelgroep begrijpt. Wat vertellen je klanten je? Welke vragen stellen ze? Waar bewaar je die informatie?

Je klanten zijn ongetwijfeld al fan van je product of dienst, maar stel je voor dat je door het toevoegen van één simpele feature, hen nóg meer tevreden kan stellen. Dit is belangrijke feedback die je het best in een toegankelijke, gecentraliseerde database bewaart. Een CRM-tool helpt je niet alleen relaties opbouwen, maar ook te onderhouden door je communicatie te centraliseren, alle voorgaande contactmomenten te bewaren en contactgegevens eenvoudig te synchroniseren.

CRM helpt je interne processen stroomlijnen

Wij weten als mkb-bedrijf ook hoe moeilijk het is om de zaken onder controle te houden. Tot je dagelijkse bezigheden behoren taken met diverse stakeholders, je inbox zit vol e-mails, je teamleden nemen meerdere rollen op zich en tijd is - net als kapitaal - kostbaar en beperkt.

'Goede CRM-software is veel meer dan alleen een database voor het bewaren van gegeven'

Een CRM-tool kan je op meerdere manieren helpen tijd besparen: 

●    Allereerst bewaar je alle relevante informatie op een centrale plek waardoor dubbele data nooit meer voorkomen. 
●    Het is een praktische tool waarmee je taken kan plannen en delegeren, 
●    facturen kan versturen en
●    beslissingen kunt nemen op basis van reële en relevante data


Kortom: met CRM beheer je jouw volledige onderneming, en alles wat daarbij komt kijken.

CRM is de missing link tussen sales en de rest van je organisatie

Als ondernemer heb je te maken met een uitgebreide lijst leads, klanten, potentiële investeerders, journalisten, mensen die je ontmoet op netwerkborrels en ga zo maar door. De juiste software kan je helpen om geen contacten te verliezen en de organisatie scherp te houden. Je offerte verstuur je bijvoorbeeld automatisch, waardoor de klant in een korter tijdsbestek een beslissing kan nemen. Wij weten uit ervaring dat een kortere salescyclus een positief effect heeft op de conversie van leads naar klanten. 

Leads opdelen in categorieën (bijvoorbeeld op basis van de bron van een nieuwe deal) helpt je om prioriteiten te stellen. Zo weet je welke leads je eerst moet behandelen, en kan je hen ook op de juiste manier benaderen. 

'Alle cruciale sales-statistieken kunnen handig worden weergegeven in enkele kliks'

CRM biedt je ook handige statistieken om je salesproces te analyseren en te verbeteren. Wie zijn je beste klanten en waar zijn ze gevestigd? Wie haalt de meeste deals binnen? Hoe lang is je salescyclus? Hoe ziet je salesfunnel eruit? Welke conversieratio kan nog verbeterd worden? Al deze cruciale informatie kan handig worden weergegeven in enkele kliks - zonder complexe Excelformules.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie