Connectiviteit als geheim ingrediënt voor de succesvolle macarons van DutchHomeMade

Connectiviteit als geheim ingrediënt voor de succesvolle macarons van DutchHomeMade

Redactie Baaz

Latif Allaoui is de commerciële man achter DutchHomeMade.

Deze keten van winkels wint snel terrein in Nederland en niet zonder reden. “Our passion, your pleasure” is het motto van DutchHomeMade en wij begrijpen wel waarom. Want wie geniet er niet van de heerlijkste zoete traktaties als ambachtelijk ijs, verse cupcakes en natuurlijk de, inmiddels iconische, fancy macaron? We spraken Allaoui over het ontstaan van zijn snelgroeiende ‘koekjesimperium’, de populaire macaron en zijn grote droom.

Anders dan anders

Het verhaal van DutchHomeMade begint in 2011 met een winkel in zoete lekkernijen zoals ijs, chocolade en cupcakes. Dat pakt goed uit en al snel opent een tweede en een derde winkel. Maar na een tijdje gaat het kriebelen. “Wij wilden anders zijn dan andere ijssalons”, vertelt Allaoui. “We wilden ons assortiment unieker maken.” Dan ontstaat het idee van de macaron, een van oorsprong Frans koekje van twee amandelschuimpjes met een vulling van ganache. “De macaron was een product waar we erg gecharmeerd van waren, en dat aanbod was er nog niet. Toen hebben we de stoute schoenen aangetrokken”, aldus Allaoui.

Van ‘altijd goed’-vanille tot de exotische mojito

Zijn team en hij starten met het produceren van macarons. De koekjes zijn krokant van buiten en chewy van binnen. Vervolgens wordt daar een vulling tussen gedaan van bijvoorbeeld ganache of botercrème. Wat betreft smaken valt hier natuurlijk eindeloos mee te variëren. “We hebben macarons in ontelbare smaken. Van de mojito tot red velvet, maar ook de meer gangbare smaken als vanille, aardbei of chocolade”, vertelt Allaoui. De macarons blijken een doorslaand succes. Zowel de consument als zakelijke klanten zijn massaal fan van alle smaaksensaties. Het meest succesvolle product van DutchHomeMade is geboren.

Lust voor het oog én voor de mond

En nu? Hoe ziet de toekomst eruit? “Onze droom is om door middel van de nieuwste automatiseringstechnologieën de hele wereld kennis te laten maken met onze macarons”, zegt Allaoui. “Daarbij is het ontzettend belangrijk om direct in verbinding te staan met onze klanten. T-Mobile helpt ons daar enorm bij. Binnen ons bedrijf maken wij veel gebruik van social media om op die manier in beeld te komen bij onze klanten. Zo weten we onze klanten te prikkelen met mooie foto’s van onze lekkere macarons.” En eerlijk is eerlijk: de macarons smaken heerlijk, maar zien er minstens zo verleidelijk uit. Inmiddels zorgt de succesformule ervoor dat de ene na de andere vestiging geopend wordt. “En het einde is nog lang niet in zicht.”

Betrouwbare connectiviteit

Om zijn onderneming draaiende te houden, heeft Allaoui behoefte aan een goede en betrouwbare connectiviteitspartner. Logisch, want binnen DutchHomeMade maken veel werknemers gebruik van smartphones, tablets en laptops. Bovendien staat zijn kassasysteem in verbinding met het internet en biedt hij zijn klanten wifi aan. T-Mobile ondersteunt hem hierin, zodat niets hem tegenhoudt.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie