Bol brengt Sinterklaas en Kerstman samen in sinterklaascampagne: Voor een cadeau dat ertoe doet
In de nieuwe sinterklaascampagne Voor een cadeau dat ertoe doet laat bol zien hoe het platform mensen helpt om tijdens de drukste periode van het jaar met cadeaus betekenisvolle momenten te creëren. Een goed gekozen cadeau kan mensen verbinden en helpen afstanden te overbruggen. Samen met lead agency DEPT® brengt bol in de sinterklaascampagne ook twee iconen bij elkaar: Sinterklaas en de Kerstman. Voor het eerst slaan de decemberhelden de handen ineen om een bijzondere én uitdagende wens te vervullen. Met een mix van humor en ontroering laat bol zien dat een cadeau meer is dan een gebaar. Een cadeau bezit de kracht om echt iets bijzonders te betekenen voor iemand die je lief hebt. De campagne gaat vandaag live en loopt tot en met vrijdag 5 december.
Met deze campagne benadrukt bol dat de feestdagen gaan om verbinding én om betekenisvol geven. In de film, geregisseerd door Jelle de Jonge (Holy Fools), volgt de kijker Anna. Zij heeft één grote wens voor Sinterklaas: pakjesavond vieren met beide ouders, die niet meer samen zijn. Omdat die vraag zelfs voor de goedheiligman nogal uitdagend is, roept hij de hulp in van de andere feestdagen-expert. Wat volgt is een humoristische samenwerking tussen Sinterklaas en de Kerstman om de wens van Anna in vervulling te laten gaan.
Samen bedenken ze tijdens allerlei gezellige uitstapjes het perfecte plan om met een bijzonder cadeau de ouders op pakjesavond samen te brengen. Ze ontdekken hoe een betekenisvol cadeau verder gaat dan een verrassing: het creëert een moment van verbinding. Ook tussen de beide heren ontstaat een een warme band. Hun gezamenlijke avontuur is te volgen via verschillende social media kanalen gedurende de hele campagne.

Fiona Vanderbroeck, Director Consumer & Marketing bij bol: “De magie van de feestdagen draait om samenzijn, aandacht voor elkaar en het delen van betekenisvolle momenten. Het geven en ontvangen van cadeaus die er echt toe doen hoort daar bij. Bij bol begrijpen we als geen ander dat een cadeau geven om veel meer gaat dan het cadeau zelf - het gaat om het gevoel dat je iemand geeft. Een cadeau brengt mensen dichter bij elkaar, want je zegt ermee: ‘Ik heb aan je gedacht en dit speciaal voor jou uitgezocht.’ Ook de bijzondere vriendschap tussen Sinterklaas en de Kerstman, die samen iets willen betekenen voor Anna, laat zien waar cadeaus werkelijk om draaien: je met elkaar verbonden voelen.”
Ramin Bahari, Creative Director DEPT®: “Cadeaus zijn een belangrijke pijler voor bol, en vanuit die gedachte mochten we een verhaal creëren over betekenisvol geven. We vroegen ons af wat er zou gebeuren als de twee mythische figuren die beiden staan voor cadeaus die ertoe doen, Sinterklaas en de Kerstman, elkaar zouden ontmoeten. Wat zouden ze samen doen? Waarin zouden ze elkaar herkennen? Zo ontstond het verhaal over een magische samenwerking in dienst van een cadeau dat ertoe doet voor een klein meisje.”
Campagne-uitrol
De platform-first ontwikkelde campagne gaat op maandag 3 november van start en wordt uitgerold via televisie, online video, radio, outdoor, social (organic en paid), influencerrs, creator content en display ads. Alle campagne-uitingen sluiten naadloos op elkaar aan en dragen dezelfde boodschap uit: bol helpt je met het vinden van een cadeau dat ertoe doet.
Meer informatie: www.bol.com | www.deptagency.com