BEYOND MEATBALLS® NU OOK VERKRIJGBAAR IN NEDERLAND

BEYOND MEATBALLS® NU OOK VERKRIJGBAAR IN NEDERLAND

MVO
Redactie Baaz

De populaire plantaardige gehaktballetjes worden het vierde Beyond Meat® product in Europa en zijn nu voor het eerst verkrijgbaar bij grote retailers in Nederland

Beyond Meat®, leider in plantaardig vlees, kondigt vandaag de introductie van de Beyond Meatballs® aan op de Nederlandse markt. De plantaardige gehaktballetjes worden lokaal geproduceerd en zijn vanaf nu verkrijgbaar bij 450 Albert Heijn-winkels door heel Nederland, bij ah.nl en ook via online supermarkt Picnic. 

Beyond Meatballs zijn een heerlijke plantaardige optie voor klassieke ‘comfort food’ gerechten - van ovenschotels tot balletjes in tomatensaus, soepen, broodjes en meer. Zichtbaar op smaak gebracht met een mix Italiaanse kruiden zoals peterselie, rozemarijn, salie, basilicum en oregano en panklaar, zijn ze perfect voor het bereiden van een makkelijke, voedzame maaltijd met alle milieuvoordelen van plantaardig vlees. Beyond Meatballs hebben een geweldige smaak en textuur, bevatten ook 16g eiwitten per 100g, en zijn gemaakt van eenvoudige, plantaardige ingrediënten zonder soja of gluten en bevatten ook geen cholesterol. 

"We zijn trots om ons vierde product op de Nederlandse markt te brengen via onze retail partners Albert Heijn en Picnic, vooral omdat de vraag van de consument naar plantaardige opties blijft groeien," zegt Ihab Leheta, Vice President International Business Development, Beyond Meat. "Na de introductie van Beyond Mince® in Nederland afgelopen voorjaar, zijn we erg blij om nog een verrukkelijk en makkelijk product aan te bieden, zodat steeds meer consumenten kunnen kiezen voor een voedzaam product dat beter voor onze planeet is." 

De nieuwe Beyond Meatballs betreden de Europese markt op een moment dat de vraag naar plantaardige vlees-opties blijft toenemen. Volgens onderzoek van Nielsen is de Europese consumptie van plantaardig vlees de afgelopen twee jaar met 49% gestegen, waarbij de verkoopwaarde in Nederland in dezelfde periode met 50% is gegroeid.1 Om de groeiende vraag naar plantaardige opties op de markt te stimuleren, biedt Beyond Meat consumenten plantaardige producten met dezelfde smaak en sappigheid die ze gewend zijn van dierlijke eiwitproducten.

Momenteel worden de Beyond Burger®, Beyond Sausage® en Beyond Mince verkocht op duizenden retaillocaties in heel Europa. Daarnaast breidt Beyond Meat zijn beschikbaarheid bij foodservice partners in de hele Europese Unie uit, zoals bij selecte locaties van McDonald's, Pizza Hut en Starbucks en is in Nederland verkrijgbaar bij o.a. Johnny's Burgers Co, Thrill Grill, Ellis Gourmet Burger, en Diego's. Wereldwijd zijn onze producten beschikbaar in ongeveer 118.000 retail- en foodservice verkooppunten in meer dan 80 landen.

Bezoek voor het dichtstbijzijnde Beyond Meatballs verkooppunt de Beyond Meat store locator. Voor het opdoen van inspiratie en de beste manier om Beyond Meat producten klaar te maken kun je kijken op de Beyond Meat receptenpagina. 

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie