Azerion sluit een exclusieve pan-Europese overeenkomst met Dailymotion

Azerion sluit een exclusieve pan-Europese overeenkomst met Dailymotion

Redactie Baaz

Azerion, een toonaangevend pan-Europees platform voor digitale gaming en monetisatie, heeft vandaag aangekondigd dat het de exclusieve partner geworden is van Dailymotion, een videoplatform en content monetisatie-oplossing van Vivendi. Het display, in-stream en out-stream advertentie-aanbod van Dailymotion in Nederland, België, Italië, Scandinavië (Noorwegen, Zweden, Finland en Denemarken) en Luxemburg zal exclusief beschikbaar zijn via Azerion op haar eigen programmaticplatform Improve Digital.

Met meer dan 300 miljoen maandelijkse kijkers, die 3 miljard views per maand genereren, is Dailymotion één van de meest gebruikte videostreamingplatforms ter wereld. Sinds 2015 heeft Dailymotion zijn strategie omgebogen om gebruikers te voorzien van betrouwbare inhoudsbronnen, door meerdere Triple A-inhoudsaanbieders te contracteren, zoals Universal Music, CNN, MBC, Vice enz. Er zijn ook grote inspanningen geleverd om de gebruikerservaring op het platform te verbeteren, zodat de kwaliteit van deze nieuwe positionering tot uiting komt.

Dailymotion kan adverteerders nu aanbieden hun gewenste doelgroepen grootschalig te bereiken in een merkveilige omgeving door middel van een aantrekkelijk video-aanbod. Door middel van dit exclusieve partnerschap versterkt Azerion zijn sterke positie in de entertainment- en digitale advertentie-industrie en tilt het zijn aanbod naar een hoger niveau voor adverteerders en mediabureaus.

Azerion zal Dailymotion via Improve Digital, haar eigen programmaticplatform, in staat stellen om de advertentie-monetisatie te verhogen van zowel haar display, in-stream en out-stream aanbod middels haar directe verkoopteams als via Azerions premium en lokale vraag.

Via dit programmaticplatform hebben kopers rechtstreeks toegang tot het premiumaanbod van Dailymotion en zijn 2.000+ uitgeverspartners, die inhoud van hoge kwaliteit distribueren via de Dailymotion-player. Azerion stelt hen in staat om real-time in contact te komen met een zeer betrokken publiek en tegelijkertijd echte en schaalbare resultaten te leveren. Met meer dan 100.000 adverteerders en duizenden uitgevers, beheert het programmaticplatform meer dan 1,6 biljoen transacties per maand.

"Dit partnerschap weerspiegelt ons vertrouwen in het aanbieden van een direct, exclusief en merkveilig publiek aan marketeers. Doordat Dailymotion toegankelijk is via Improve Digital SSP en de commerciële aanwezigheid van Azerion in deze markten, kunnen wij onze klanten beter ondersteunen en het aankoopproces vereenvoudigen. Het verheugt ons zeer om onze krachten te bundelen met Dailymotion!" zegt Sandra Yassaka, VP Partnerships bij Azerion.

"Wij zijn verheugd om deze strategische en exclusieve samenwerking met Azerion aan te gaan. Samen helpen we merken hun bedrijf te laten groeien door betrokkenheid, innovatie en meetbaarheid. Onze eersteklas inhoud, creatieve formaten en marketingdiensten zullen de beste ervaringen voor gebruikers en klanten mogelijk maken”, aldus Thomas Alombert, VP Verkoop Global Business bij Dailymotion.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie