Adformatie lanceert nieuwe pay-off: 'Merk ’t op. Adformatie’

Adformatie lanceert nieuwe pay-off: 'Merk ’t op. Adformatie’

Redactie Baaz

'Merk 't op. Adformatie.' Dat is de nieuwe pay-off van Adformatie, dat vorig jaar zijn vijftigjarig jubileum vierde. Aan de zoektocht naar de ultieme pay-off van Adformatie ging een uitgebreide campagne vooraf, waarmee verschillende iconische reclameslogans werden gehackt. Zo waren er in het jubileumjaar slogans als 'Dat is het lekkere van... Adformatie', 'Wij van Adformatie, adviseren Adformatie’ en natuurlijk 'Even Adformatie bellen' op diverse kanalen van het vakblad te vinden. Doel van de campagne (bureau: KesselsKramer) was om vakgenoten te inspireren mee te denken over de nieuwe pay-off van Adformatie.

De redactie van Adformatie organiseerde vervolgens in januari samen met KesselsKramer en gelauwerd copywriter Jaap Toorenaar een workshop plus competitie in Capital C, waar zo'n veertig reclamemakers hun idee voor de nieuwe pay-off van Adformatie mochten pitchen. De winnende pay-off 'Merk ’t op. Adformatie' werd bedacht door Savenna Hof en Sabina de Groot, copywriters bij social-contentbureau Yune. Het is voor het eerst in vijftig jaar tijd dat Adformatie met een eigen slogan verder door het leven gaat.

Dubbele betekenis

De Groot licht het idee achter de pay-off toe. ‘Merk ’t op’ is kort, krachtig en heeft een dubbele betekenis. Want Adformatie is dé plek waar merken samenkomen. Daarnaast: als je Adformatie volgt, merk je het laatste marketingnieuws op. Je kunt de slogan bovendien lezen als een oproep aan de doelgroep: merk ’t op als er iets speelt in de branche en laat het weten aan Adformatie. Ook fijn: hij blijft lekker hangen.’

Het merk voor merken

Susanne van Nierop, hoofdredacteur Adformatie: 'We zijn onder de indruk van de snelheid en creativiteit van de deelnemers, waarbij 'Merk 't op' direct bleef hangen. De combinatie van 'merk' en 'opmerkelijk' sluit perfect aan op het Adformatie-merk, zowel richting de lezersmarkt als de partners waarmee we samenwerken. Merken zijn de meest iconische uithangborden ter wereld - en die komen terug op ons online platform, in print, op events en in educatieprogramma's. En de knipoog naar 'top' in de pay-off maakt het helemaal af.'

De nieuwe pay-off wordt de komende tijd uitgerold op de verschillende kanalen van Adformatie, zoals de website, online video en in print-uitingen.

 

Ook interessant

Lees hier: Dutch Climate Systems haalt ruim 550.000 euro op met crowdfunding voor 80% duurzamere airconditioner

Lees hier: Onderzoek Rinkel: merendeel van zzp’ers gebruikt privé 06-nummer voor zakelijk gebruik

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie