Jonge ondernemers scoren met dagaanbieder

Jonge ondernemers scoren met dagaanbieder

Redactie Baaz

Koopjedeal.nl is in nog geen vijf jaar tijd uitgegroeid tot een van de grotere dagaanbieders in Nederland. Achter het succes gaat een bijzonder verhaal schuil: dat van de twee jonge ondernemers Karrar Al-Hasa’i en Ilias Ahayan, beiden 25, uit Lelystad.

Karrar is de zoon van ouders met een vluchtelingachtergrond. Hij had al op jonge leeftijd door dat hij keihard zou moeten werken om zijn doel te bereiken: succesvol ondernemer worden.

Nu is Karrar 25 en ziet hij de omzet van zijn bedrijf sinds de oprichting in 2012 elk jaar minstens verdubbelen. Koopjedeal.nl is volgens hem inmiddels de dagaanbieder met het grootste productaanbod. Het bedrijf biedt dagelijks ‘deals’ tegen lage prijzen. Elke dag staan er diverse aanbiedingen online die slechts 24 uur geldig zijn. Het gaat voornamelijk om producten in de categorieën huis en tuin, gezondheid, mode en gadgets. Of zoals Karrar het zelf zegt: 'Ons assortiment gaat van een kabeltje voor een smartphone tot een boxspring.'

Dagelijks krijgt Koopjedeal.nl duizenden orders binnen. Het importeren van sieraden uit het buitenland groeide al snel uit tot een groothandel voor gadgets en huishoudelijke artikelen. En dan te bedenken dat het allemaal begon met een studieopdracht.

Fulfilment jonge ondernemers

De twee jonge ondernemers deden in de beginperiode als dagaanbieder alles zelf: inkoop, voorraadbeheer én verzending. Slaap- en woonkamers werden al snel te klein, de eerste gehuurde opslagruimte ook. Twee jaar geleden hakten Karrar en Ilias de knoop door: het was tijd om het fulfilment uit te besteden. 'We hadden de maximale capaciteit van onze opslag bereikt en liepen door de enorme groei achter in de orderverwerking. Dan kun je zelf gaan investeren in fulfilment, maar dat is wel een heel grote uitdaging. We doen liever waar we goed in zijn.'

Na een verkenning van de fulfilmentmarkt koos Koopjedeal.nl voor Montapacking, een e-commerce bedrijf dat de logistiek voor 360 webwinkels verzorgt. Karrar: 'We hoorden zoveel goede berichten over dat bedrijf, dat we niet eens met een andere organisatie in gesprek zijn gegaan. Dat goede gevoel werd al snel bevestigd in onze eerste ontmoetingen. Flexibel, heel transparant, sterke focus op IT-innovatie, slimme logistiek en overtuigd van de eigen kracht. Geen wurgcontracten. Ze zeiden letterlijk: ‘Als jij morgen weg wil, dan kan dat.’ Dat gaf ons het vertrouwen dat ze weten waarvoor ze staan. Daarnaast wordt Montapacking gerund door een echte ondernemer, die de snelle groei van zijn bedrijf heeft gerealiseerd door keihard werken. Dat past helemaal bij ons. Ilias was op zijn twaalfde al een kleine businessman en zelf heb ik ook nooit stilgezeten. Door mijn achtergrond weet ik wat het is om niet veel te besteden te hebben. Dat gaf me al op jonge leeftijd de drive om zelf voor eigen inkomen te zorgen, zodat ik later niet afhankelijk zou zijn van anderen.'

Verdere groei 

Mede dankzij de samenwerking met Montapacking heeft Koopjedeal.nl verdere groei kunnen realiseren. Karrar: 'Het ging zo hard dat we het soms zelf nauwelijks konden bijbenen. Daarom kiezen we dit jaar bewust voor stabilisatie om verder te kunnen bouwen aan een stevig fundament voor de toekomst. We nemen medewerkers aan.'

De afgelopen vijf jaren zijn een bijzondere ontdekkingsreis geweest, zegt Karrar. 'We waren nieuw in de markt en daarom erg wendbaar. Dan ben je ook in de positie om van alles uit te proberen. Nu zijn er steeds meer vaste patronen en waardevolle samenwerkingen. Montapacking is er hier een van; een partner die ons verder helpt.'
 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie