Medallia uitgeroepen tot leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant ™ voor Voice of the Customer

Medallia uitgeroepen tot leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant ™ voor Voice of the Customer

Redactie Baaz

Medallia, Inc., wereldwijd leider op het gebied van experience management en engagement, is voor het tweede achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot leider in het Gartner Magic Quadrant for Voice of the Customer * (VoC). 

Van de 14 beoordeelde leveranciers behaalde Medallia de hoogste plek voor meest volledige visie.

“We vinden het fantastisch om door Gartner te worden erkend als leider voorop het gebied van Voice of the Customer,” zegt Leslie Stretch, chief executive officer van Medallia. “Of een klant nu een etalage bekijkt, contact opneemt met de klantenservice, een website bezoekt of op een gepersonaliseerde advertentie klikt, de toekomst van VoC draait erom dat organisaties overal luisteren en ervoor zorgen dat klanten zich bij elke interactie gehoord voelen. Medallia helpt bedrijven om de samenhangende en onderling verbonden ervaringen te leveren die ervoor zorgen dat hun klanten terugkomen.”

Het Gartner Magic Quadrant-onderzoek evalueert leveranciers binnen een bepaalde markt. De evaluatie omvat diepgaande analyses en praktisch advies dat inzicht geeft in de richting, ontwikkeling en deelnemers van een markt.

“Sinds onze oprichting houdt Medallia rekening met klantsignalen en zet deze om  in aanbevolen acties die de klantervaring verbeteren. Onze benadering om medewerkers in organisaties direct te voorzien van realtime feedback was 20 jaar geleden innovatief en disruptief, en onze eerste mogelijkhenden die we op de markt brachten, zoals spraak-, video- en digitale gedragsanalyses,  hebben het tempo voor deze markt blijvend bepaald,” zegt Elena Hutchison, executive vice president of strategy voor Medallia. “We zijn het meest trots op de geweldige resultaten die onze klanten behalen met ons platform. Het is altijd al onze visie geweest om bedrijven succesvol te laten zijn op basis van geweldige ervaringen.”

Medallia staat jaarlijks aan de basis van miljarden ervaringen, waardoor miljoenen werknemers over de hele wereld snellere en meer datagestuurde beslissingen kunnen nemen via realtime klantsignalen. Organisaties van elke omvang vertrouwen op Medallia's uniforme enterprise-grade platform en bewezen thought leadership om de klantloyaliteit te verbeteren, de omzet te verhogen, de operationele kosten te verlagen en medewerkers te betrekken.

Medallia levert een uitstekende time-to-value en return-on-investment vanwege zijn:

  • Brede en uitgebreide datacollectie: Medallia brengt native-luistermogelijkheden samen in signaalbronnen zoals klantenservicegesprekken, video-testimonials, digitaal gedrag en beoordelingen via social media. Deze gaan veel verder dan alleen enquêtes.
  • Actiegerichte analyse: Ingebedde tekstanalyse en voorspellende modellen helpen bedrijven uit afdelingssilo's te breken, automatisch voorgeschreven inzichten uit te zetten en ervoor te zorgen dat de juiste acties worden ondernomen.
  • Ongeëvenaarde betrokkenheid en acceptatie: Medallia is ingebed in de workflows en culturen van de bedrijven waarmee de organisatie werkt, waardoor werknemers van de frontlinie tot de C-suite worden voorzien van functie-specifieke inzichten die een klantgerichte cultuur stimuleren.
  • Naadloze integratie en automatisering: Medallia biedt bewezen technische en commerciële integraties met essentiële platforms zoals Salesforce, ServiceNow, Adobe en honderden andere.
  • Expertise en partnerschap: De professionele adviseurs van Medallia hebben uitgebreide ervaring in verschillende sectoren en zijn gericht op het ontwerpen van programma's die resultaten opleveren.
  • Flexibele uitgangspunten: Met honderden kant-en-klare snelstartprogramma's per branche en uitgebreide oplossingen gericht op contactcenters, digitale teams, fysieke locaties en meer, kunnen bedrijven snel aan de slag met een best-practiceprogramma, zonder concessies te doen aan enterprise-grade features, naarmate deze toenemen.

* Gartner, Magic Quadrant for Voice of the Customer, 29 november 2021, Jim Davies | Ed Thompson

GARTNER en Magic Quadrant zijn gedeponeerde handelsmerken en servicemerken van Gartner, Inc. en/of zijn dochterondernemingen in de VS en internationaal en worden hierin met toestemming gebruikt. Alle rechten voorbehouden.

Gartner onderschrijft geen enkele leverancier, product of dienst die in zijn onderzoekspublicaties wordt beschreven en adviseert technologiegebruikers niet om alleen die leveranciers te selecteren met de hoogste beoordelingen of een andere aanduiding. Onderzoekspublicaties van Gartner bestaan uit de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en mogen niet worden opgevat als feitelijke verklaringen. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek af, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie