De voordelen van werken met influencers

De voordelen van werken met influencers

Redactie Baaz
De term ‘influencer’ vliegt je anno 2016 om de oren en mag met recht een modewoord genoemd worden, maar het is ook onderdeel van de toekomst voor veel ondernemers. Baaz legt uit wat precies de voordelen zijn van het werken met social media-influencers.

Hoger in de zoekresultaten scoren

Zoekmachinemarketing draait niet meer alleen om het optimaliseren van zoekwoorden. Google geeft een hoge voorkeur aan organische links. Het gaat er dus vooral om dat hooggeplaatste sites naar jou doorlinken. Hier kunnen influencers goed van pas komen. Door een samenwerking met hen te initiëren, verhoog je niet alleen je positie in de zoekmachineresultaten, het kan ook voor traffic naar je website zorgen.

Een nieuw publiek bereiken

Door winacties op te zetten, bouw je niet alleen een band op met je bestaande publiek, maar trek je ook nieuwe bezoekers aan. Je kunt bijvoorbeeld als voorwaarde stellen dat mensen je op jouw social mediakanalen moeten volgen en daardoor een aardige volgersbase opbouwen.

Conversie op gang te brengen

Zelfs als een influencer jouw product promoot, kunnen consumenten nog enigszins wantrouwig zijn. Een kortingscode kan helpen volgers over de streep te trekken. Als je de code maar voor een bepaalde tijd geldig laat zijn, geef je hen een reden in actie te komen. Met unieke kortingscode kom je erachter hoeveel conversies een bepaalde influencer voor jouw merk genereert.

Vertrouwen opbouwen

Mensen zullen altijd sneller iets kopen als ze weten dat anderen waar zij tegenop kijken het product ook gebruiken. Je wint dus sneller de harten van potentiële klanten als een influencer laat zien vertrouwen te hebben in jouw merk.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie