Deze 10 bedrijven hebben Instagram helemaal door

Deze 10 bedrijven hebben Instagram helemaal door

Redactie Baaz

Met meer dan 400 miljoen actieve gebruikers per maand is Instagram een social mediakanaal die je als ondernemer niet meer kunt negeren. Maar hoe positioneer jij je merk via de foto-app? Deze tien bedrijven hebben Instagram helemaal door. Watch and learn.

10 bedrijven die baaz zijn op Instagram 

Entrepreneur heeft een lijstje opgesteld met bedrijven die precies weten hoe je Instagram in moet zetten om jouw merk te promoten.
 

Starbucks 

Wat Starbucks enorm goed doet op Instagram is, naast het plaatsen van eigen content, ook foto’s met verhalen van volgers delen. De klanten worden zo onderdeel van het merkverhaal. Het is erg belangrijk om je klanten, en in dit geval je volgers, aan je merk te verbinden.

Intel 

De technologieën van Intel zijn al decennialang belangrijk, maar wie zijn de mensen achter het iconische merk? Instagram is de perfecte plek om een kijkje achter de schermen te geven bij je bedrijf, onderneming of merk. Op die manier geef je je merk een gezicht, en dat vinden veel consumenten belangrijk.

Ikea

Op het Instagram-account  geeft de Zweedse meubelgigant allerlei interieur tips. Ikea laat zien hoe je bepaalde producten in je eigen huis kunt gebruiken.

Audi

Audi geeft zijn volgers op Instagram bijna een overdosis aan foto’s en video’s waarbij mensen de interactie aangaan met de auto’s. Op die manier kan een klant zichzelf al bijna in een Audi zien rijden.

Converse

Het Instagram-account is overladen met user-generated content. Converse plaats namelijk enorm veel foto’s en video’s van fans van het schoenenmerk.

NFL

Je kunt op meer dan genoeg plekken terecht voor informatie over de eerstvolgende NFL game. Daarom laat NFL op Instagram ook nauwelijks nieuws zien, maar gaat juist in op de achtergronden en de menselijke kant van de sport.

Red Bull

Red Bull is pro op het gebied van content marketing. De foto’s die de producent van het energiedrankje deelt hebben in feite weinig te maken met het daadwerkelijke product, maar ze brengen wel de lifestyle eromheen in beeld.

GoPro

GoPro maakt op Instagram voornamelijk gebruik van user-generated content. De foto’s en video’s die je kunt maken met de verschillende actioncams worden getoond in hun feed.

General Electric

Dit gigantische merk heeft precies door hoe je én de B2B én de B2C markt kunt pakken met je social media-uitingen. General Electric deelt een goede mix van productfoto’s, wetenschap, feitjes en andere interessante weetjes die volgers interesseren en ze aansporen om de content te delen.

Maersk Line

Een transportbedrijf is over het algemeen niet echt sexy. Maar toch heeft Maersk Line een plekje weten te bemachtigen in deze lijst. Het bedrijf gebruikt Instagram namelijk om een connectie te maken met klanten en te communiceren. Het doel is niet verkopen, maar engageren.
 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie