Zo blijven bezoekers langer op je website

Zo blijven bezoekers langer op je website

Redactie Baaz

Bezoekers naar je website trekken is al een vak apart, maar dat is nog maar stap één. De uitdaging is om te zorgen dat ze langer blijven hangen. Je scoort daardoor niet alleen hoger in het almachtige Google, het biedt ook de kans om bezoekers betrokken met jouw merk te maken. Maar hoe grijp je de aandacht van bezoekers in de vluchtige online wereld? Baaz geeft tips.

Creëer interessante content

Met een clickbait heb je bezoekers dan misschien wel naar je website weten te lokken, ze zijn er ook zo weer weg. De essentie van een website blijft content. Stop je hart en ziel in je schrijfsels en zorg dat het óf informatief is, óf entertainend. Content is bovendien meer dan alleen tekst: schroom niet om afbeeldingen, video’s, graphics of podcasts te gebruiken.

Maak langere content

Het klinkt logisch: hoe langer de content, hoe langer een bezoeker op jouw website vertoeft. Maar de aandacht van lezers – zeker op het web - verslapt snel, dus je moet wel zorgen dat je een steengoed stuk online slingert: informatief, goed geschreven en bruikbaar. Je kunt hierbij ook denken aan een e-guide of e-book. Met klikbare links naar de tussenkopjes bied je de mogelijkheid om bezoekers naar de secties die voor hun interessant zijn te springen.

Verbeter de navigatie van je website

De content kan nog zo goed zijn, als de navigatie van je website frustraties oproept, zijn bezoekers snel geneigd weg te klikken. Streef naar overzichtelijkheid, met logische, duidelijke menu’s, interne links en meerdere navigatie-elementen.

Voeg een plugin voor ‘gerelateerde artikelen’ toe

Als het oog van een bezoeker valt op een gerelateerd artikel en de titel spreekt aan, is de kans groot dat erop wordt geklikt. En als bij dat artikel ook weer gerelateerde posts staan, creëer je een soort contentmagneet. Dat hoeft niet eens zo moeilijk te zijn: meestal hoef je alleen een plugin te downloaden.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie