UBQ Materials lanceert vandaag de “World of UBQ” campagne en spoort topmerken aan tot duurzaamheid

UBQ Materials lanceert vandaag de “World of UBQ” campagne en spoort topmerken aan tot duurzaamheid

Redactie Baaz

UBQ Materials, de producent van hoogstaande materialen gemaakt van afval, kondigt vandaag, op Earth Day, de start van zijn eerste consumenten campagne aan. Met de “World of UBQ”-campagne wil de climate tech developer aandacht vestigen op zijn vooruitstrevende, duurzame materialen en alle mogelijke toepassingen binnen retail.  

Voor de “World of UBQ”-campagne zijn verschillende animaties en personages ontwikkeld, die het verhaal van UBQ Materials vertellen op een laagdrempelige manier. De campagne positioneert UBQ als een “can-do”-bedrijf in duurzaamheid. Een leverancier van echte, materiële oplossingen als antwoord op de actuele klimaat- en milieuproblemen.  

“We willen consumenten helpen om te begrijpen waarom zij een belangrijke rol spelen in de klimaatdiscussie. Daarom nodigen we iedereen uit om net als UBQ Materials van elke dag Earth Day te maken. Op die manier kunnen we samen positieve stappen zetten om ons ecosysteem te herstellen,” zegt Patricia Mishic O’Brien, Chief Commercial Officer van UBQ Materials. “Met de “World of UBQ”-campagne willen we kijkers op een positieve manier laten nadenken over hoe zij een verschil kunnen maken. Bijvoorbeeld door te kiezen voor merken die werken met duurzame materialen zoals UBQ." 

Het wonderbaarlijke materiaal van UBQ heeft dan ook een drievoudige impact op het klimaat. De productie ervan, dat plaatsvindt in de eerste grootschalige fabriek wereldwijd in Bergen op Zoom, zorgt namelijk in één klap voor: minder afval, een daling van CO2-uitstoot en een vermindering van het gebruik van plastic op basis van olie. In tegenstelling tot andere zogenoemde groene materialen die beweren koolstof neutraal te zijn, kan het gebruik van UBQ merken zelfs helpen om koolstofnegatieve producten te maken.

UBQ Materials gaat het gesprek met de consument aan naar aanleiding van NPE2024, het grootste evenement rond plastic in de Verenigde Staten dat van 6-10 mei plaatsvindt. UBQ Materials neemt deel aan het event, om ingenieurs te laten zien hoe een snelle overgang van klassieke kunststoffen naar meer duurzame, biologische materialen kan worden ingezet. UBQ Materials zal dit doen aan de hand van 30 toepassingen van het materiaal dankzij samenwerkingen met merken als Mercedes-Benz, McDonalds, PepsiCo, Keter, Crescent Garden en anderen. De consumenten campagne moet op haar beurt het grote publiek informeren over toepassingen van UBQ die al beschikbaar zijn bij bekende, plaatselijke retailers.  

Met informerende, maar humoristische content, spoort UBQ Materials de consument aan om bij hun favoriete merken aan te dringen om proactief na te denken over de toekomst en levenskwaliteit van volgende generaties. Op die manier vergroot de vraag producten op basis van UBQ.  

De “World of UBQ”-campagne zal uitgerold worden op verschillende digitale en online platformen, waaronder YouTube, Facebook, Instagram, TikTok en Linked In. Met de campagne richt UBQ Materials zich op de grootste steden in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Latijns-Amerika, APAC en de EU.  

“Een duurzame tranformatie kan niet alleen gaan over de verre toekomst en de bijhorende doelstellingen. UBQ Materials maakt het mogelijk voor bedrijven om meteen impactvolle veranderingen door te voeren. We hoeven daarvoor geen plannen en beloftes voor de toekomst te maken, we kunnen namelijk vandaag al een oplossing bieden,” zegt Albert Douer, Voorzitter en co-CEO van UBQ Materials.  

Voor meer informatie over UBQ Materials en de “World of UBQ”-campagne, kun je terecht op ubqmaterials.com/nl.  

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie