Tonen van producten die niet op voorraad zijn grootste frustratie online winkelen
Frustraties online winkelen

Tonen van producten die niet op voorraad zijn grootste frustratie online winkelen

Redactie Baaz

Shop jij ook wel eens online? Dan zal het vast wel eens voorkomen zijn dat een product niet op voorraad is, maar wel in de webshop getoond wordt. Dat is de grootste frustratie tijdens het online winkelen.

Dit blijkt uit een wereldwijd onderzoek van SDL, specialist op het gebied van Global Customer Experience Management, onder 3000 consumenten. De drie grootste frustraties van online winkelen zijn: tonen van producten die niet op voorraad zijn (60 procent), ontbreken van genoeg beschikbare informatie (52 procent) en wanneer de impressie in de winkel verschilt met de online impressie (47 procent). Het onderzoek wijst tevens uit dat 90 procent van de respondenten de komende feestdagen een consistente ervaring verwacht via alle kanalen en op alle apparaten die worden gebruikt voor de interactie met een merk. Dit is een stijging van 17 procent ten opzichte van vorig jaar.

Online

Verder komt uit het onderzoek naar voren dat de helft van de Sint- en Kerstshoppers gebruik maakt van een mobiel apparaat om informatie te zoeken over mogelijke cadeaus. Zes op de tien kijkt eerst in de fysieke winkel rond om het vervolgens online te bestellen. Daarom is het voor iedereen die een webshop heeft belangrijk om via alle kanalen en op alle apparaten een goede klantervaring te bieden, dit gebeurt nog lang niet altijd. Opvallend is dat 40 procent van de respondenten aangeeft dat de beschikbare informatie online en in de winkel verschilt.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie