N26 integreert iDEAL en vereenvoudigt betalingen voor +300.000 Nederlandse klanten

N26 integreert iDEAL en vereenvoudigt betalingen voor +300.000 Nederlandse klanten

Redactie Baaz

Meer dan 300.000 N26-klanten in Nederland kunnen vanaf vandaag online betalen met iDEAL vanaf hun N26-account. De komende weken zal iDEAL geleidelijk aan breder beschikbaar worden gesteld. N26 biedt met deze integratie een 100% digitale bankervaring voor N26-klanten in Nederland en laat hen gemakkelijk betalingen en overschrijvingen naar vrienden uitvoeren via iDEAL, zonder de N26-app te verlaten. 

Eenvoudig, veilig en direct

Eenvoudig, direct en veilig: met iDEAL biedt N26 een nog soepelere, completere en concurrerendere online-bankervaring aan zijn Nederlandse klanten. De adoptie van cashvrije betalingen blijft toenemen in Nederland; maar liefst 91% van de bevolking maakt gebruik van digitale betalingen en bankpassen. iDEAL wordt gebruikt in ongeveer 70% van de e-commerce transacties in het land en is daarmee de meest populaire online digitale betaalservice met meer dan 1 miljard transacties per jaar. In 2021 introduceerde N26 al de mogelijkheid om N26-accounts direct op te waarderen met iDEAL. 

Innovatie en automatisering 

Met deze nieuwe integratie kunnen klanten nu de volledige functionaliteit van iDEAL's betalingsoplossingen benutten, rechtstreeks vanuit de N26-app. Daarnaast hebben N26-klanten de mogelijkheid om online te betalen met hun N26-app, zonder dat ze de bankgegevens van de ontvanger hoeven te kennen. Betalingsgegevens worden automatisch ingevuld in de N26-app door het scannen van een QR-code of via een betaallink op de e-commerce website. Klanten controleren en bevestigen vervolgens de betaling binnen hun app, waarna het geld via een reguliere SEPA Credit Transfer naar de rekening van de ontvanger wordt overgemaakt. Om deze SEPA Credit Transfer op gang te brengen, ontvangt N26 van iDEAL alle relevante gegevens van de ontvanger, zodat de vereiste nalevingscontroles kunnen worden uitgevoerd en de gevraagde betaling plaatsvindt. Bovendien stelt de integratie met iDEAL klanten ook in staat om peer-to-peer betalingsverzoeken uit te voeren via Tikkie, de meest populaire peer-to-peer betalingsservice in Nederland, en verschillende bank-apps.

"We zijn erg trots dat al onze Nederlandse klanten vanaf vandaag iDEAL kunnen gebruiken met hun N26-account in Nederland. Eenvoudig, direct en veilig: deze lokale oplossing speciaal voor de Nederlandse markt zal online betalen met N26 beter te maken dan ooit tevoren", legt Jérémie Rosselli, Algemeen Directeur van N26 Frankrijk & Benelux, uit.

Daniel van Delft, CEO van Currence iDEAL, is verheugd over de integratie van N26: "De intrinsieke innovatieve eigenschappen van iDEAL sluiten goed aan bij die van een neobank zoals N26. Beide bedrijven zijn vastbesloten om de sector voortdurend te verbeteren. We zijn er trots op dat we kunnen voorzien in de behoeften van N26-klanten en hun de betrouwbaarheid kunnen bieden waar talloze organisaties al op vertrouwen."

Groeikansen voor N26 in Nederland

De samenwerking vormt een belangrijke stap om van N26 een primaire bankrekening te maken voor Nederlandse klanten. Het integreren van belangrijke lokale betaaloplossingen zoals iDEAL in de N26-ervaring is een cruciale stap om de groei van N26 in Nederland te versnellen, en geeft klanten nog een reden om voor N26 te kiezen als hun primaire bankrekening. 

"We weten dat het integreren van lokale oplossingen zoals iDEAL belangrijke investeringen zijn die ons helpen een relevanter en op maat gemaakt product te bouwen voor de klanten van N26 in onze belangrijkste markten. We blijven werken om een optimale bankervaring te bieden voor onze 300.000 Nederlandse klanten", voegt Jérémie Rosselli toe.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie