LocknCharge: het laatste puzzelstuk naar succes

Jordi Smit
De inzet van mobiele apparaten in de detailhandel neemt snel toe. Maar liefst 85 procent van de organisaties bevindt zich momenteel in de onderzoeks- of proeffase van een implementatie. Veel daarvan implementeren mobiele apparaten met als doel de communicatie te verbeteren, de kosten te verlagen en inkomsten te verhogen. LocknCharge, een merk dat handzame en veilige oplaadapparaten produceert, helpt organisaties om de implementatiedoelstellingen te bereiken door oplossingen aan te bieden voor het uitrollen en beveiligen van apparaten. ‘LocknCharge is een manier om devices veilig op te slaan en zorgt ervoor dat deze de volgende dag beveiligd, opgeslagen en opgeladen zijn.’

‘LocknCharge is een product dat veelal wordt vergeten en daarom vaak als laatste in het aanschafproces wordt meegenomen bij een grote aanschaf van bijvoorbeeld iPads of Macs’, vertelt Hans van der Linden, Brand Manager Apple bij Pro Warehouse. Want wat doen we aan het einde van de dag met alle devices, met name in de retail en zorg? ‘Meestal worden deze ergens op een kantoor aangesloten op het net, zodat deze gedurende de nacht worden opgeladen of geüpdatet. Vervolgens wordt het kantoor op slot gedaan en gaan we ervan uit dat het ook daadwerkelijk heeft gefunctioneerd. In dat proces worden devices regelmatig verkeerd achtergelaten: onbeveiligd verspreid op bureaus of niet aangesloten, waardoor niet alle devices de volgende werkdag weer opgeladen of te vinden zijn. Allemaal zaken die je met LocknCharge met gemak de wereld uit helpt.’

Aanschaf LocknCharge

Hoewel het een logische aankoop lijkt bij de aanschaf van bijvoorbeeld iPads of Macs, blijkt dit in de praktijk meestal geen prioriteit te hebben. ‘In het aanschafproces van hardware wordt bijvoorbeeld gedacht: we hebben per direct nieuwe spullen nodig, de kassa’s moeten nou eenmaal draaien. Er wordt echter nooit nagedacht over hoe dat moet worden beveiligd en beheerd.’ ‘De aanschaf wordt steeds belangrijker, aangezien meer en meer bedrijven de processen digitaliseren. Of het nu kleine of grote processen en/of bedrijven zijn, een groeiend aantal organisaties maakt gebruik van digitalisatie binnen hun aanschaf- en klantcontactproces. Bij dat momentum wordt eigenlijk alleen gekeken naar de kernfuncties van een device. Bedrijven denken vaak niet na over wat aan het einde van de dag met die waardevolle spullen moet gebeuren.’

Pro Warehouse ziet de risico’s die ontstaan bij onbedachtzaamheid steeds vaker voorkomen. ‘We vonden het daarom van belang de klant te helpen met digitaliseren door niet alleen de hardware te leveren, maar bovenal te zorgen dat deze apparatuur schadevrij, beveiligd en probleemloos ingezet kan worden.’

Interesse?

Geïnteresseerden kunnen op de website van Pro Warehouse een demo aanvragen. ‘We hebben alle devices in ons experiencecentre: je bent van harte welkom om LocknCharge met eigen ogen te komen zien. Indien gewenst kunnen we demo’s uitleveren aan de klant, zodat ze ook op hun eigen locatie de apparatuur kunnen proberen.’

LocknCharge op scholen

LocknCharge vindt zijn oorsprong in de educatiesector. ‘Scholen begonnen een aantal jaren geleden met het integreren van iPads in het leerproces. Door LocknCharge werd vervolgens een product geleverd waarmee docenten op een eenvoudige, beveiligde en gecentraliseerde manier de spullen van leerlingen konden uitdelen, innemen, opslaan en opladen.’

afbeelding van Jordi Smit
Door: Jordi Smit

Jordi Smit | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Jordi