Leuvens onderzoeksbureau MAS Research verwelkomt nieuwe Research Director
MAS Research, een vooraanstaand onafhankelijk full-service marktonderzoeksbureau gevestigd in Leuven, kondigt met trots de benoeming aan van Nele Van der Elst als nieuwe Research Director. Met meer dan 20 jaar ervaring in de sector haalt MAS Research een schat aan kennis en expertise in huis, met de ambitie om de dienstverlening van het bureau verder te innoveren en uit te breiden. "Ik ben altijd gefascineerd geweest door de drijfveren achter ons handelen, en marktonderzoek biedt de perfecte lens om deze te begrijpen en erop in te spelen”, aldus Van der Elst.
In een wereld waarin marktinzichten en consumentengedrag sneller veranderen dan ooit, speelt marktonderzoek een cruciale rol in het vormgeven van toekomstige strategieën en innovaties. Met die gedachte zet onderzoeksbureau MAS Research een significante stap richting de toekomst met de benoeming van Nele Van der Elst als nieuwe Research Director. Met een indrukwekkende loopbaan als onder andere Senior Strategy & Insights Lead bij One Inch Whale, Consumer Insights Expert bij BNP Paribas Fortis, Experience Director bij Technopolis, en Research Director bij Haystack Consulting, belooft Van der Elst niet alleen een golf aan ervaring mee te brengen, maar ook een frisse blik op de evolutie van marktonderzoek.
Marktonderzoek als essentiële tool
Met een passie voor de psychologie achter consumentengedrag en een sterke affiniteit met cijfers en data, is Nele Van der Elst van mening dat marktonderzoek een essentiële tool is voor bedrijven en overheden om beter te begrijpen waarom mensen doen wat ze doen. "Het mooie aan marktonderzoek is dat het een combinatie is van data en interacties met mensen. Het stelt ons in staat om niet alleen te begrijpen hoeveel mensen iets doen of denken, maar ook waarom", legt Nele uit.
Onder Neles leiding zal MAS Research enerzijds actief blijven in de publieke sector, een gebied waarin het bureau al een sterke reputatie heeft opgebouwd door zijn grondige en representatieve bevolkingsbevragingen en sterke analyses, maar anderzijds wil Van der Elst ook de kans grijpen om met het bureau de verdere uitbreiding naar meer commerciële opdrachten te maken. MAS Research streeft ernaar een grotere impact te creëren door bedrijven te begeleiden bij het centraal stellen van klanten en consumenten binnen hun werking en meer specifiek in het onderzoeksproces. “MAS Research heeft heel wat expertise in huis die we graag willen inzetten naar een bredere markt, waaronder ook de private bedrijven. We streven er zoals steeds naar om een onderzoekspartner te zijn die meedenkt met onze klanten en zo samen tot diepgaande inzichten en oplossingen te komen."
Breed scala aan kennis en projecten
In haar nieuwe rol als Research Director zal ze strategische richtingen bepalen, innovatieve technologieën en methodologieën integreren, zorgen voor de juiste projectbezetting, en de kwaliteit en voortgang van projecten bewaken. "Er is zoveel potentieel in onderzoek, en bij MAS Research hebben we de kennis en ervaring om diepgaande analyses en nieuwe methodologieën toe te passen. We zijn enthousiast om onze diensten ook verder uit te breiden naar andere sectoren”, concludeert Nele.
Recente projecten van MAS Research tonen de veelzijdigheid van het bureau aan. Van grootschalige bevolkingsbevragingen tot internationale online studies en kwalitatief onderzoek. Een interessant project was een onderzoek voor OVAM over sorteren in Vlaanderen. Een initiatief dat aantoont hoe MAS Research graag haar steentje bijdraagt aan maatschappelijk relevante thema's.
Voor meer informatie over MAS Research en hun diensten, bezoek www.masresearch.be of neem contact op via info@masresearch.be