Label brengt 'startup-denken' naar de boardroom

Label brengt 'startup-denken' naar de boardroom

Redactie Baaz

Het digitale bureau Greenberry start een apart label gericht op 'corporate innovatie', genaamd Disrupted by Design: startup-denken in de boardroom.

Met Disrupted by Design wil Greenberrystartup-denken' naar de boardroom brengen. Greenberry-oprichter en directeur van de nieuwe unit Jan-Willem van Beek: 'We leven in een tijd waarin corporates links en rechts worden ingehaald door disruptors die markten compleet op z’n kop zetten. We helpen ze de ‘toekomst te overleven’ door snel proposities te ontwikkelen die een antwoord bieden op de snel veranderende spelregels in de markt.'

Innovation Sprint in boardroom

Om daarvoor te zorgen, maakt Disrupted by Design gebruik van een zelfontwikkelde methodiek, genaamd de Innovation Sprint. Deze helpt corporates snel en succesvol innoveren en draagvlak te creëren voor verandering. Het doel is in drie dagen van probleem naar getest prototype te komen. De Innovation Sprint is al ingezet voor Nuon, Ahold, FBTO en PGGM.

Van Beek: 'Met deze methodiek versnellen we keuzeprocessen en dwingen we om zo snel mogelijk naar de uitwerking te gaan. Om vervolgens te weten wat de gebruiker ervan vindt, want dat is cruciaal. Na drie workshops weet een corporate zo al of zijn product levensvatbaar is.'

Antwoord op consultancybureaus

Disrupted by Design wil het creatieve en slimme antwoord worden op de innovatietrajecten van de consultancybureaus. Oprichter Van Beek: 'Anders dan de consultancybureaus maken we innovatie echt concreet. In korte tijd komen we daadwerkelijk tot een tastbaar en prikkelend resultaat. Een slimme, beproefde oplossing die zich al heeft bewezen bij onze huidige klanten.'

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie