Kick.start: BitesWeLove
Kick.start: BitesWeLove

Kick.start: BitesWeLove

Redactie Baaz
Iedere editie van Baaz stellen we drie veelbelovende startups aan je voor. Vandaag aan het woord: Marleen Basart van BitesWeLove.

Een zoektocht naar lekkere en gezonde tussendoortjes, die was Marleen Basart een tijd geleden gestart. In Nederland, waar Sultana’s en boterhammen met kaas het standaard tussendoortje zijn, werd het tijd voor iets nieuws, zo vond Marleen. Met haar bedrijf BitesWeLove bezorgt ze door heel Nederland tussendoortjes op basis van noten, zaden, gedroogd fruit en af en toe wat chocolade.

‘Ik ben altijd bezig met eten’, zegt Marleen lachend. Goed eten is haar grote passie en daarom begon ze een aantal jaren geleden met FoodWeLove, een abonnement op een box vol delicatessen. Toen ze dit bedrijf had opgezet, liep ze al met het idee voor BitesWeLove. ‘Ik heb bij Albert Heijn als Category Manager gewerkt. Ik was verantwoordelijk voor de ‘verantwoorde’ tussendoortjes, de categorie waar Liga’s, mueslirepen en Sultana’s liggen.’ Ze vroeg zich af waarom er in Nederland niet net als in bijvoorbeeld Engeland voedzamere tussendoortjes zijn die je gemakkelijk mee kunt nemen. ‘Ik denk dat Nederland klaar is voor natuurlijke tussendoortjes die je voeden en energie geven, daarom startte ik BitesWeLove.’

Nootjes in de brievenbus

Als je een abonnement op BitesWeLove neemt, krijg je iedere week een doos met vier tussendoortjes thuisgestuurd. Het abonnement kost €4,95 per week. In de zakjes, gemiddeld veertig gram per zakje, zitten noten, zaden, superfoods, gedroogd fruit en (pure) chocolade. Het abonnement is naar eigen wens in te vullen. ‘Online kies je een profiel dat bij je past. We hebben een Pure, Power en Pleasure box. Je kunt bijvoorbeeld aangeven dat je alleen maar tussendoortjes wilt ontvangen zonder toegevoegde suikers en met hele pure chocolade. Maar er zijn ook genoeg mensen die zeggen: “Ik wil mezelf verwennen, maar ik zoek een alternatief voor die mars.” Zij ontvangen dan tussendoortjes met bijvoorbeeld witte chocolade en karamel. Alle bites bieden genoeg energie, welke box je ook bestelt.’ In het abonnement kun je ook aangeven wat je niet zo lekker vindt. ‘Niet iedereen lust wasabi of wil goji bessen. Je kunt de box zo persoonlijk mogelijk maken, zodat je geen bites ontvangt die je niet lust.’ De box past bovendien door de brievenbus en er wordt via automatische incasso betaald. Het assortiment bestaat op dit moment uit bijna zestig verschillende soorten bites. Dit hoopt Marleen in de toekomst nog verder uit te breiden. ‘De kans is groot dat er straks ook quinoa¬repen, speltcrackers of popcorn te bestellen zijn.’

10.000 abonnementen

Sinds de start in oktober vorig jaar heeft BitesWeLove al ruim 1500 abonnees. Het doel is om richting de 10.000 abonnementen te gaan. ‘Het is een toegankelijk product. Nederlanders eten veel tussendoortjes en er wordt vaak onderweg gegeten. Veel mensen zijn tegenwoordig bewuster bezig met eten en daar passen de bites perfect bij.’ De foodlover heeft nog genoeg ambities met haar bedrijf. ‘Steeds meer werkgevers realiseren zich dat gezonde voeding belangrijk is voor het welzijn van hun werknemers. We krijgen daarom ook veel aanvragen vanuit het bedrijfsleven. Verder wil ik met het bedrijf in Nederland hard groeien en daarna de bites over de grens proberen te verkopen. Ik denk dat het een concept is dat goed in het buitenland aan de man te brengen is. De plannen eindigen in ieder geval niet in Nederland.’

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie