Highlights of Holland haalt €2,7 miljoen op
75% van de financiering is al rond en binnenkort start de laatste investeringsronde

Highlights of Holland haalt €2,7 miljoen op

Redactie Baaz

In een historische kapel in hartje Amsterdam wordt gebouwd aan een bijzondere experience: Highlights of Holland. Een verrassende en interactieve beleving waarmee bezoekers in één dag alles kunnen ervaren wat Nederland zo uniek maakt. En dat spreekt niet alleen toeristen aan, maar ook investeerders: de afgelopen periode werd er maar liefst 2,7 miljoen euro opgehaald bij particuliere investeerders. Daarmee is 75% van het totale investeringsbedrag binnen en de laatste financieringsronde gaat nu van start.

Achter dit initiatief staan vier bevlogen ondernemers: Jeannette den Boer, Laura Kleijwegt, Mark Wijlhuizen en Stefan Coppers. Vier Amsterdamse vrienden met een verschillende achtergrond, maar één gezamenlijke droom: iets bouwen dat mensen raakt, inspireert én verbindt.

Een dynamische reis door Nederland

Highlights of Holland is een unieke beleving in aanbouw waar toeristen, scholen en gezinnen ons land op een nieuwe manier leren kennen. Geen statische tentoonstelling, maar een dynamische, interactieve en multimediale reis door de Nederlandse cultuur en geschiedenis. Bezoekers kunnen onder meer ontdekken hoe Nederland het hoofd boven water houdt onder zeeniveau, hoe molens werken, hoe het voelt om Koningsdag te vieren en hoe onze meest iconische kunstwerken tot stand zijn gekomen. Er is zelfs een tulpenkamer met een bijzondere twist.

“De bouw is al in volle gang en we zijn ontzettend blij met de investeerders die zich al achter ons hebben geschaard,” zegt medeoprichter Laura Kleijwegt. “De laatste investeringsronde gaat nu van start, dus dit is hét moment om aan te haken.”

Kleijwegt is interieurstyliste en bekend van het televisieprogramma De Grote Huisverbouwing (SBS6). Haar creatieve blik en haar ervaring in het leiden van grote verbouwingsprojecten waren onmisbaar in het tot leven brengen van Highlights of Holland: “We willen dat je binnenstapt en denkt: Wow, dit is wat Nederland bijzonder maakt!”

Alle Highlights of Holland in één dag

Initiatiefnemer Jeannette den Boer kwam op het idee van de experience, toen zij een groep buitenlandse telers op bezoek had die heel Holland in één dagdeel wilde zien. Een onmogelijke opgave natuurlijk, dus bleef het die dag beperkt tot een foto op de Volendamse dijk. Met Highlights of Holland kun je nu wél het beste van Nederland binnen een dag zien en ervaren.

Den Boer: “Ons land heeft veel meer te bieden dan je in een weekend kunt zien. Highlights of Holland is niet alleen interessant voor toeristen die ons land niet kennen, maar ook voor Nederlanders zelf. Het is leuk én leerzaam!”

Vier oprichters, vier vrienden, vier Amsterdammers

Medeoprichters Mark Wijlhuizen en Stefan Coppers zijn beiden ervaren televisiemakers die weten hoe je een goed concept tot een financieel succes maakt en die garant staan voor creatieve en verrassende verhaallijnen.

Wijlhuizen is commercieel directeur bij Stokvis Productions en verantwoordelijk voor televisie-formats als De Grote Tuinverbouwing, De Grote Huisverbouwing en Van Woonvilla naar Droomvilla. Coppers regisseerde tv-programma’s als Gort over de Grens, Het Hoge Noorden en Hunted.

Een plek van verbinding

Highlights of Holland wil niet alleen impact maken op het gebied van toerisme of economie, maar ook op sociaal en educatief vlak, met onder meer een verdiepingsprogramma voor scholen op de bovenste etage van het pand.

“We willen een plek van verbinding zijn,” stelt Den Boer. “Een plek waar mensen samen iets unieks beleven, waar toeristen en scholieren op een ludieke wijze meer leren over onze geschiedenis en cultuur en waar de buurt af en toe koffie komt drinken.”

Highlights of Holland opent eind 2025 zijn deuren voor bezoekers.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie