Heineken tapt steeds meer bier

Heineken tapt steeds meer bier

Redactie Baaz

Heineken maakt bij de publicatie van de halfjaarresultaten bekend dat de Amsterdamse bierbrouwer in de eerste helft van 2019 meer bier heeft verkocht dan vorig halfjaar. In totaal kwam het neer op een bierstijging van 3,1 procent.

Heineken in de wereld

De bierbrouwer wist in Azië de bierverkopen het meest te laten groeien, in totaal met 10,4 procent. Zowel in het Midden-Oosten als in Oost-Europa en Afrika steeg het aan verkopen met ruim 7 procent, ronduit hetzelfde percentage als dat er alcohol in een goudgele IPA te vinden is. Alleen in West-Europa zag Heineken een daling in verkopen (minus 1,5 procent), waarschijnlijk door het slechte weer in het begin van het jaar.

LEES OOK: Hoe genereer je meer omzet met jouw onderneming?

Alcoholvrij bier doet het goed

Heineken 0.0 is één van de belangrijkste verdiensten geworden van Heineken. In het eerste halfjaar van 2018 werd er in totaal 6,3 miljoen hectoliter aan alcoholvrij bier verkocht. In 2019 is dit gestegen naar 6,9 miljoen hectoliter.

De netto-omzet steeg in het eerste halfjaar van 2019 met ruim 5.5 procent naar € 11,5 miljard euro. De operationele winst steeg in dezelfde periode met 0,3 procent naar € 1,8 miljard euro. Al met al: bier doet het goed en Heineken behoud zijn positie als wereldwijd topmerk. Wij houden meer van een Grolschje, maar goed - smaken verschillen.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie