Hoe genereer je meer omzet met jouw onderneming?

Redactie Baaz
Bijna alle ondernemingen vragen zich af hoe ze meer omzet kunnen behalen. Zonder omzet kan er immers geen winst worden gemaakt en kan een commerciële onderneming niet voortbestaan. Natuurlijk is het niet erg gemakkelijk om de omzet van je onderneming te verhogen, want anders had elke onderneming wel dezelfde strategie gehanteerd die doeltreffend was. Toch zijn er wel een aantal manieren te benoemen waardoor er meer omzet kan worden behaald in 2019. In dit artikel zoomen we dieper in op cruciale elementen die kunnen bijdragen aan het succes van een onderneming. 

Maak klantprofielen om een beeld te krijgen van je doelgroep

Een goede manier om meer omzet te genereren gaat niet zonder bestaande klanten goed kennen. In dat kader moet je dus een duidelijk beeld krijgen van je bestaande klanten zodat je een helder inzicht krijgt van je doelgroep. Het maken van klantprofielen kunnen je hierbij helpen. Door antwoord te geven op een aantal algemene, demografische, psychosociale vragen over je klanten kan je de ideale buyer persona ontwikkelen. Een persona is een niet-bestaande fictioneel persoon die verschillende klanten symboliseert. Door het maken van een persona kan je gericht marketing en sales activiteiten uitvoeren op je doelgroep.

Op een effectieve manier online marketing inzetten

De voordelen van online marketing voor bedrijven zijn inmiddels wel bekend. Toch zijn er veel bedrijven die dit niet op een juiste manier uitvoeren. Deze bedrijven zijn veel geld kwijt aan advertenties en andere marketinguitingen, maar het rendement is vaak nihil doordat ze geen kennis van zaken hebben. Hoe kunnen ze dat veranderen? 

In deze tijd is het voor bedrijven zeer aantrekkelijk om te adverteren op Google, met een marktaandeel van 90% de meest gebruikte zoekmachine in Nederland. Hierdoor is het  voor ondernemingen de ideale manier om de doelgroep te bereiken en omzet te genereren. Doordat je met advertenties in Google vaak betaalt per klik, is het noodzakelijk dat je advertenties kwalitatief zijn en je campagnes op de juiste manier  zijn ingericht. Hoe pak je dat aan? 

LEES OOK: Guerilla marketing: zo doe je dat

Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden als je een account gaat aanmaken en daarmee wil adverteren in Google Ads. Zorg allereerst voor een duidelijke opzet en structuur van je Google Ads campagnes. De kans is aanwezig dat je na verloop van tijd nieuwe campagnes gaat maken en dan is een goede structuur noodzakelijk om het overzichtelijk te houden. Zo kan je ervoor kiezen om per productsoort of op merkniveau campagnes te maken. 

Door een goede positie op een bepaald zoekwoord te krijgen en minder te betalen per klik is het belangrijk dat je advertentie een hoge kwaliteitsscore heeft.  Zorg daarom dat je zoekwoord relevant is voor een advertentiegroep en je zoekwoord aansluit op de advertentie en landingspagina. 

Aan de slag met jouw strategie

Het maken van klantprofielen en het op een effectieve manier inzetten van marketing zal ervoor zorgen dat je meer omzet zal genereren. Met het implementeren hiervan heb je namelijk een duidelijk inzicht in je doelgroep en kan je deze informatie gebruiken door het maken van relevante advertenties in Google of andere online marketingkanalen.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie