Handboek Strategische B2B-marketing. Maximale waarde creëren voor klanten én aandeelhouders

Handboek Strategische B2B-marketing. Maximale waarde creëren voor klanten én aandeelhouders

Redactie Baaz

Het eerste Nederlandse boek over strategische B2B marketing!

Stel je voor dat de belangrijkste klanten voor jouw bedrijf ontevreden zijn wegens te weinig aandacht. Met het beperkt aantal medewerkers en middelen is het immers alle zeilen bijzetten? Houd je dan vast aan ‘elke klant is koning’ en blijf je elke klant hetzelfde behandelen? Nee. Je brengt de aandacht voor klanten in balans met hun waarde, zodat de juiste klanten weer echt tevreden zijn. De ene klant is immers meer koning dan de andere.

Elke klant heeft eigen behoeften, verwachtingen en opbrengsten. Door je klantenbestand te segmenteren op de waarde voor en van de klant, ontstaat een stevige basis om per segment een passende waardepropositie te ontwikkelen. Daarin zorgt de combinatie van een goed product, topservice, risicobeperking en gunstige integrale kosten voor de juiste balans in blije klanten en tevreden aandeelhouders.

Veel marketingexperts stellen dat er geen wezenlijk verschil is tussen B2C- en B2B-marketing, maar op strategisch vlak is dat er wel degelijk. Handboek Strategische B2B-marketing biedt een praktische stap-voor-stapbenadering voor professionals en studenten.

  • Actuele thema’s zoals klantsegmentatie, waardeproposities en customer experience
  • Symbiose van kennis uit de wetenschap met de praktijk. Gebruik van diverse stappenplannen en praktijkvoorbeelden
  • Voor B2B-professionals in marketing, sales, service, operations en finance

De auteur

Dr Jean-Pierre Thomassen is docent B2B-marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. Sinds 30 jaar ondersteunt hij als organisatieadviseur ondernemingen bij het ontwikkelen van superieure waardeproposities voor hun klanten die leiden tot betere financie le resultaten. Hij is (co)auteur van zestien klantgerelateerde boeken zoals Waardering door klanten, De Customer Delight Strategie, Service Excellence en Excelleren in Service. Daarnaast spreekt hij op congressen en is hij werkzaam voor verschillende andere opleidingsinstituten.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie