Dit zijn de drie grootste LinkedIn-mythes

Dit zijn de drie grootste LinkedIn-mythes

Redactie Baaz
Vrijwel alle startups maken gebruik van LinkedIn. Om hun netwerk te vergroten, om zichtbaar te blijven in hun bestaande netwerk, voor sales- of marketingdoeleinden.

Drie LinkedIn-mythes

Klein probleempje: veel ondernemers die net gebruik maken van LinkedIn doen dat op de verkeerde manier! Wie op de meest veelbelovende prospects wil aanhaken, moet namelijk ook focussen op de marketing en push-marketingactiviteiten die direct yield opleveren en LinkedIn niet alleen gebruiken om merkbewustzijn te stimuleren. Nieuwkomers maken veel fouten als gevolg van drie veel voorkomende misvattingen over LinkedIn.

Mythe nummer 1

​LinkedIn is alleen voor verkoop pitches van lage kwaliteit, is kwetsbaar voor spam en ongevraagde verkoop. Dit is echt volslagen onzin. In werkelijkheid ontwikkelen veel netwerkere slangdurige en duurzame relaties op LinkedIn, vooral in de uiteenlopende discussiegroepen (die verantwoordelijk zijn voor 96 procent van de posts en 86 procent van de conversies op dit platform). Startupondernemers moeten LinkedIn benaderen alsof ze face-to-face aan het netwerken zijn.    

Mythe nummer 2

​De tweede mythe is dat LinkedIn vooral geschikt is om online contact te maken met offline contacten. Niet online met vreemden praten is een gebod voor kinderen, niet voor internetondernemers. 

Mythe nummer 3

​De derde mythe is dat LinkedIn over jou zelf. Het ego is de allerslechtste marketingstrategie op welk platform dan ook, en al helemaal op LinkedIn.  Uit een Amerikaanse studie blijkt dat 74 procent van een groep internetgebruikers informatieve content van een organisatie waarderen en vertrouwen. Totdat de organisatie over zichzelf begint en de discussie richting verkoop duwt. Dan neemt het vertrouwen snel af. Ondernemingen doen er dan ook verstandig aan om ook, en misschien zelfs wel vooral, over andere, gelijksoortige ondernemingen binnen hun sector, interessegebied of niche te spreken. Dit wekt de meer de indruk van professionele onpartijdigheid dan wanneer een organisatie uitsluitend over zichzelf spreekt. 

Potentiele online klanten zijn niet achterlijk en hebben vrij snel in de gaten wanneer een onderneming doorzichtige marketingstrategieen op ze toepast. Slimme ondernemers negeren deze drie hardnekkige mythen en gebruiken hun LinkedIn om cold prospects te identificeren, relaties te cultiveren en zichzelf te positioneren als betrouwbare professionals in hun expertiseveld. 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie