De 3 beste managementboeken van dit moment

Ruben den Boer
Je bent nooit te oud om te leren, zeker niet wanneer je een manager of CEO bent. Omdat de wereld - en waarschijnlijk ook jouw werkveld - continu in beweging is kun je niet voor altijd vast blijven houden aan je oude kennis en principes. Hoe blijf je jezelf ontwikkelen? Managementboeken kunnen helpen.

Managementboeken zijn een uitstekende manier om je kennis bij te spijkeren. Of het nu gaat om managen, ondernemen of lifestyle in het algemeen. Ter bespreking in radioprogramma Baaz Business selecteren we, in samenwerking met Van Duuren Management, de top drie managementboeken van het moment.

1. Vind ik leuk! Facebookmarketing, de leukste en makkelijkste manier om klanten te krijgen

Anne Raaymakers, 2019

Op dit moment is Vind ik leuk! het best verkochte boek op Managementboek. Niet zo vreemd als je bedenkt dat het over één van de meest relevante onderwerpen van onze tijd gaat: Facebook. In Vind ik Leuk! helpt Anne Raaymakers, Nederlands bekendste Facebookmarketingexpert, je op weg met het bereiken van jouw ideale klanten via het grootste social mediaplatform ter wereld.

Ze laat zien hoe je als ondernemer een hoog bereik kunt creлren, je naamsbekendheid kunt vergroten en nieuwe klanten kunt werven. Low budget en zonder al te veel moeite. Op zo’n manier dat je er ook nog lol in hebt. Daarom behoort Vind ik leuk! absoluut tot de top 3 managementboeken van het moment.

2. Superslapen - praktische lifestyle principes voor je beste nachtrust ooit

Floris Wouterson, 2018

Als jij wilt presteren in je functie, is een goede nachtrust essentieel. Dat snapt ook Floris Wouterson, een specialist in de wetenschap van het slapen. Daarom schreef hij een boek om je aan een betere nachtrust te hebben: Superslapen. Wouterson belooft geen radicale veranderingen, maar helpt je om in kleine stapjes een superslaper te worden. Of je nu een topfunctie bekleed of pas aan het begin van je carrière staat; slaap hebben we allemaal nodig.

3. Eén fan per dag - Hoe overtref je de verwachtingen van klanten?

Jos Burgers, 2017

Eén fan per dag is de nieuwste bestseller van Jos Burgers. In zijn nieuwe boek legt hij je uit hoe je de verwachtingen van je klanten overtreft en hen zo verandert in echte fans. Waarom je fans wilt? Met ‘gewoon’ tevreden klanten schiet je weinig op. Fans bevelen je echter aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor.

Daarom zou het overtreffen van de verwachtingen van je klanten een onderdeel van de vaste routine moeten zijn. Dat doe je niet door grote veranderingen in de bedrijfsvoering, maar door ogenschijnlijk kleine dingetjes. In Eén fan per dag helpt Burgers je op weg met herkenbare praktijkvoorbeelden.

afbeelding van Ruben den Boer

Ruben den Boer | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Ruben