Drie tips voor een grotere credibility

Zo is je onderneming nog meer credible

Bart Remmers
Als kleine ondernemer heb je vaak weinig of geen budget voor marketing. Toch zijn er eenvoudige oplossingen om bekend te staan als credible bedrijf.

Credible voor weinig

Grote en ook middelgrote bedrijven hebben meestal een groot budget voor marketingdoeleinden waarmee ze zichzelf kunnen adverteren als betrouwbare onderneming. Maar wat doe je wanneer het budget er (bijna) niet is? Drie tips waarmee je naam kan maken als credible bedrijf. 

Aanbevelingen

Het kost niets, maar vergroot je credibilty. Wanneer een bestaande klant jouw onderneming wil aanbevelen bij een potentiele nieuwe klant, vraag dan gerust of hij de – wie weet – toekomstige klant een mail wil sturen met daarin meer informatie over jouw bedrijf en producten of diensten. En vergeet niet te vragen of men jouw mailadres wil cc'en. Het feit dat de bestaande klant mee wil werken, bewijst dat hij vertrouwen heeft in jouw onderneming. Dat komt goed over op de nieuweling. 

Credible testimonials

Vraag gerust om testimonials van je vaste klanten voor op je site, op social media of in andere reclame-uitingen. Zie het als een filmposter met daarop enkele wervende zinnen van recensenten. Let op! Geen anonieme testimonials, want juist die komen alles behalve credible over. 

Ga voor minimalisme

Dan hebben we het over je site. Weg met de chaos, vage teksten, spelfouten, onduidelijke linkjes en overdaad aan rubrieken. Kom met een zo eenvoudig mogelijke site met spaarzame en heldere teksten. De klant heeft veel meer vertrouwen in jouw onderneming wanneer alles clean en simpel is, het komt veel betrouwbaarder over dan een karrenvracht aan tekst en beeld.

​Meer advies om als credible onderneming bekend komen te staan? Check dit advies eens!
 
 

afbeelding van Bart Remmers
Door: Bart Remmers

Bart Remmers | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Bart