BoomBell wint de Baaz Persprijs 2012
BoomBell wint de Baaz Persprijs 2012

BoomBell wint de Baaz Persprijs 2012

Redactie Baaz

Vrijdag 8 juni stond de Floriade in het teken van jong ondernemerschap. De finale van de wedstrijd Beste Studentenbedrijf van het Jaar vond namelijk plaats. Wij reikten de persprijs uit, aan de studenten achter BoomBell.

Afgelopen vrijdag konden studenten uit het mbo en hbo flink in de prijzen vallen. Nadat zij de regionale wedstrijden wonnen, namen ze deel aan de landelijke finale in de strijd om de titel 'Beste Studentenbedrijf van het Jaar'.  Deze wedstrijd wordt elk jaar georganiseerd door Stichting Jong Ondernemen die ondernemerschap onder scholieren en studenten wil stimuleren.

Express Yourself van AOC Oost Enschede werd uitgeroepen tot winnaar in de mbo-categorie. Van de hbo'ers kwam studentenbedrijf KICK als winnaar uit de bus. Beide winnaars verdienen een ticket naar de Europese finales in respectievelijk Boekarest en Skopje, Macedonië.

Baaz Persprijs

Wij zetten het studentenbedrijf BoomBell in de schijnwerpers door het te bekronen met de Baaz Persprijs. Het was het eerste jaar dat de prijs werd uitgereikt aan de jonge startup die op de meest innovatieve wijze hun product op de markt brachten en de pers wist te bereiken. De jury keek naar het ondernemers- en marketingplan en de uitvoering daarvan. Als winnaar wint BoomBell een mediapakket t.w.v. 5775 euro. Als winnaar wint BoomBell een mediapakket t.w.v. 5775 euro. BoomBell is een speaker die je makkelijk overal mee naar toe neemt en overal aan vast kunt maken met een klipje. Bovendien kun je de BoomBell aansluiten op elk media-apparaat, dat betekent dat je ze ook met andere BoomBell's kunt verbinden zodat je samen met je collega's of vrienden muziek kunt luisteren.

Het oordeel van de jury luidt als volgt: 'BoomBell biedt een vernieuwende visie waarmee de jonge ondernemers zich onderscheiden van de andere deelnemers. De jury prijst het studentenbedrijf om de keuze voor zoveel mogelijk verkoopkanalen. Zo kunnen consumenten de BoomBell aanschaffen via de eigen webshop, maar ook in fysieke winkels. Dat de studenten daarnaast de optie onderzochten om via andere ondernemingen hun product af te zetten, bevestigt voor de jury dat het bedrijf achter de BoomBell bereid is verder te kijken dan sociale marketingkanalen en met een innovatieve blik onderneemt.

Het winnende studentenbedrijf heeft in de ogen van de jury goede plannen ondernomen om media-aandacht te krijgen. In het marketingplan hebben de studenten vervolgens netjes weergegeven welke aandacht vanuit de pers BoomBell heeft verworven. De jury vindt zowel de opzet als de uitwerking van een dusdanige kwaliteit en professionaliteit getuigen, dat zij met plezier de Baaz Persprijs 2012 uitreikt aan het studentenbedrijf achter de BoomBell!'

Het pakket dat het studentenbedrijf wint, bestaat uit een uitgebreid interview in de komende editie van Baaz Magazine, de tableteditie én op de website. Uiteraard zal er via social media veel aandacht komen voor BoomBell. Daarbovenop wordt ook een online advertorial beschikbaar gesteld die twee maanden na het interview nog extra aandacht vestigen op het winnende product. Tot slot krijgt de prijswinnaar ook nog een online campagne op Baaz.nl bestaande uit bannering (full banner en large rectangle).

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie