Chiquita Brands en Brooks Running lanceren nieuwe campagne ‘Ready, Set, Peel!’

Chiquita Brands en Brooks Running lanceren nieuwe campagne ‘Ready, Set, Peel!’

Redactie Baaz

Chiquita en Brooks Running kondigen met trots de lancering van de ‘Ready, Set, Peel!’ campagne aan. Na een succesvolle eerste samenwerking bundelen ze opnieuw hun krachten om hardlopers van alle niveaus wereldwijd te inspireren en te motiveren bij het verbeteren van hun fitnesstraject.

Het gezamenlijke doel? Gezondheid, vitaliteit en een actief leven, met goed afgestemde voeding en comfortabel schoeisel.

Fruitige samenwerking

Naast een retail point-of-sale activatie in groente- en fruitwinkels, supermarkten en hardloopspeciaalzaken met posters, wobblers, totems, etc., ondersteunen Chiquita en Brooks de 360° promotie via social media. Het ‘Run Happy Team', het influencerteam van Brooks voor hardlopers, stapt in de limited edition Chiquita x Brooks-schoenen om video’s te maken met hardlooptips, voedingstips (waaronder het perfecte moment om bananen te eten) en nog veel meer.

De promotie verschilt per markt. In Nederland worden consumenten gevraagd een kilo Chiquita-bananen te kopen en de kassabon hier te uploaden om kans te maken op 1 van de 50 paar Brooks hardloopschoenen.

De perfecte match

De vernieuwde samenwerking met Chiquita en Brooks Running sluit aan bij de eerdere, succesvolle campagne tussen de twee merken. "Een fantastische match", aldus Jim Miles, Director Marketing EMEA van Brooks Running: "We hebben al eerder samengewerkt met Chiquita, vanwege de perfecte fit tussen beide merken. We hebben allebei een passie voor gezondheid en actief leven en we stimuleren een bewuste levensstijl onder consumenten. Onze Run Happy Team-leden helpen deze boodschap te verspreiden met tips over hardlopen en voedingsadviezen op hun socialemediakanalen. Dankzij dit team weten mensen beter wanneer ze hun bananen moeten eten tijdens het hardlopen." 

Peter Bolijn, Marketing Manager bij Chiquita Nederland en België, over de campagne: “Bananen zijn de perfecte brandstof voor duursporten. Het behoeft dan ook geen uitleg dat de banaan de nummer één bron van duurzame energie en voeding is onder hardlopers! Bij Chiquita zijn we net zo 'bananas' over hardlopen – een snelle en energieke sport, die erg effectief is voor een gezonde en fitnessbewuste levensstijl. Daarom zijn we verheugd om opnieuw de samenwerking aan te gaan met Brooks Running, om deze boodschap te blijven verspreiden. Alleen kan je sneller lopen, maar samen kan je verder lopen."

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie