Chiquita lanceert nieuwe campagne en benadrukt leiderschap, karakter en historie

Chiquita lanceert nieuwe campagne en benadrukt leiderschap, karakter en historie

Redactie Baaz

Wereldwijde ‘It Peels So Good’-campagne belicht het belang van het merk Chiquita

Chiquita, het toonaangevende bananenbedrijf, lanceerde onlangs de nieuwe wereldwijde 'It Peels So Good'-campagne. Met de campagne versterkt Chiquita zijn leidende rol in de bananenbranche en viert het merk zijn topkwaliteit, heerlijke smaak, onderscheidende karakter en iconische historiek.

De nieuwe campagne plaatst Chiquita definitief onder de ‘love brands’. De assonantie tussen ‘peel’ en ‘feel’ roept een emotionele reactie op die mensen aan het merk bindt – een goed gevoel dat verder gaat dan alleen het moment van consumptie.

Het verhaal achter Chiquita

'It Peels So Good' vertelt het verhaal van een bananenbedrijf met een rijke geschiedenis en een mooie toekomst. Het merk Chiquita, dat zich inzet voor het leveren van kwaliteitsproducten en het creëren van een positieve impact op de wereld, blijft een unieke persoonlijkheid die zich onderscheidt van de rest van de bananenindustrie. De vrolijke en memorabele marketinginspanningen van Chiquita gaan terug tot 1944. Toen kwam de iconische jingle uit, waarnaar vaak wordt verwezen als de 'Chiquita Banana Song', die de voordelen en kwaliteiten van Chiquita-bananen bezong.

"Vanaf het begin van onze branding van de banaan met de opvallende blauwe stickers tot aan de introductie van Miss Chiquita aan de wereld, hebben we ernaar gestreefd om de levendige en luchtige visuele storytelling van ons merk te benadrukken", vertelt Marco Volpi, Chief Marketing Officer bij Chiquita Brands. "We zijn enthousiast om op dat pad door te gaan met deze nieuwe en prikkelende campagne die ons leiderschap, onze persoonlijkheid en onze geschiedenis viert gedurende het hele jaar. Chiquita peels so good ... sinds 1870."

Startschot voor verschillende media formats

De campagne geeft het startschot voor verschillende impactvolle, dynamische en onderscheidende media formats. Hieronder vallen socialemediacontent en out-of-home aanwezigheid op belangrijke toeristische locaties over de hele wereld, zoals bruisende en indrukwekkende merkuitingen op bekende locaties in Europa en de Verenigde Staten. Ook lanceert Chiquita speciale videoformats voor digitale media die een selectie van vintage reclamecampagnes laten zien waarin de rijke historie van het merk wordt belicht met de kenmerkende merkassets.

Ga voor meer informatie over de nieuwe campagne en de hoge kwaliteit van Chiquita's smakelijke gele bananen naar www.Chiquita.com.

Meer foto's en video's van de campagne zijn hier te vinden: https://we.tl/t-9nPLasFMwe

 

LEES OOK: HappySoaps verandert in coöperatie en lanceert financieringscampagne van drie miljoen euro

LEES OOK: Bewustmakingscampagne wegwerpplastic

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie