Boekentip: De Superpromoter
Een superpromoter kan bijvoorbeeld een klant zijn, maar ook een medewerker die betrokken is of een burger. Het zijn de onzichtbare medestanders van overheidsinstellingen en bedrijven die achter de schermen zorgen voor succes. Deze mensen doen ongevraagd aanbevelingen en worden door anderen gekopieerd. Ze zijn de personificatie van de kracht van enthousiasme. Voor bedrijven is dit aanstekelijke enthousiasme van levensbelang, want het kan bijvoorbeeld zorgen voor nieuwe klanten of omzetgroei.
In het boek legt Rijn uit hoe je superpromoters kunt inzetten om je organisatie succesvoller te maken. Hij geeft nieuwe inzichten, laat succesvolle organisaties aan het woord en beschrijft talloze inspirerende cases. Daarnaast beschrijft hij een nieuwe visie op productontwikkeling, bedrijfsvoering in het algemeen en op marketing. Rijn vindt dat organisaties zich tegenwoordig niet meer zoveel moeten richten op klagende klanten en ontevreden medewerkers, maar ze moeten zich juist meer focussen op de 'enthousiaste vrienden', de superpromoters.
Over de auteur
Rijn Vogelaar is schrijver, spreker en oprichter van de Superpromoter Academy. Toen de eerste editie van dit boek verscheen, was hij nog ceo bij Blauw Research. Het succes van 'De Superpromoter' heeft hem doen besluiten zijn leven te wijden aan de dynamiek van enthousiasme.
Interesse? Het boek is hier te bestellen.