België verbiedt marketingactie Albert Heijn

België verbiedt marketingactie Albert Heijn

Redactie Baaz

De Belgische filialen van Albert Heijn zijn door de Economische Inspectie op de vingers getikt. De supermarktketens mogen niet stunten met de 1+2 gratis-actie.

LEES OOK: Exact houdt gratis Brexit-masterclass

Bij onze zuiderburen mogen producten niet met verlies verkocht worden. De actie van de Albert Heijn houdt in dat wie één product koopt, er twee gratis bij krijgt. De Economische Inspectie gaat nu kijken of ze de supermarktketen een boete opleggen of met de zaak naar de rechter stappen. Ook vanuit de Belgische regering is gereageerd. Minister van Consumentenzaken Kris Peeters gaat de zaak uitzoeken, maar heeft laten weten Albert Heijn in ieder geval uit te nodigen voor een gesprek.

‘Lage prijzen zijn goed voor de consument, maar bij verkopen met verlies wordt normale concurrentie onmogelijk. Grote spelers kunnen zo de kleintjes wegconcurreren en de markt domineren. Dat kunnen we niet toelaten.’ aldus Peeters. 

De Albert Heijn heeft laten weten in te gaan op de uitnodiging van de minister. Wanneer die gaat plaatsvinden is nog niet duidelijk. Volgens een woordvoerder van de Albert Heijn liep de actie al langer geleden, en was het een zeer succesvolle stunt. 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie