AfterPay beschikbaar in Shopify webshop via PAY.

Redactie Baaz
Via PAY. voegen merchants nu makkelijk AfterPay, marktleider achteraf betalen in Nederland en België, toe aan hun Shopify webshop. Shopify is een SaaS-oplossing en staat bekend als één van de grootste e-commerceplatformen ter wereld. Met Shopify hebben webshopeigenaars binnen enkele stappen een online shop in de cloud opgezet.

Marc Dumortier, CEO van PAY. over de innovatieve samenwerking tussen Shopify, AfterPay en PAY: “PAY. is hiermee de eerste betaalprovider die AfterPay aan kan bieden in een Shopify Webshop. Middels deze samenwerking kunnen nog meer consumenten shoppen en betalen op een manier die bij hen past.”

Een simpele integratie, veel flexibiliteit en conversieverhoging in het betaalproces

Betaalprovider PAY. maakt het makkelijk voor merchants om te starten met het ontvangen van AfterPay betalingen door middel van een simpele integratie. De Shopify-AfterPay koppeling biedt flexibiliteit in je checkout; de betaalmethode kan als individuele gateway worden geconfigureerd of via PAY’s hosted payment pages. Vanuit de backoffice kunnen refunds en delayed captures verwerkt worden. Transacties via AfterPay worden pas geaccepteerd wanneer deze door de risicocheck van AfterPay komen. Binnenkort kunnen merchants ook extra informatie ontvangen van bestellingen die niet zijn afgerond. Dit stelt de merchant in staat om second chance e-mails te sturen voor afgewezen betalingen, waardoor er een conversieverhoging plaats kan vinden in het betaalproces.   

Achteraf betalen geeft consumenten een gevoel van veiligheid en vertrouwen 

AfterPay stelt consumenten in staat achteraf te betalen. Consumenten kunnen eerst op hun gemak thuis de producten bekijken, proberen en ervaren. Zo ervaren consumenten een extra gevoel van veiligheid en vertrouwen. En de vraag naar achteraf betalen is groot: maar liefst 48% van Nederlandse consumenten heeft behoefte aan achteraf betalen. 36% van alle Nederlandse consumenten maakt wel eens gebruik van achteraf betalen, blijkt uit het onderzoek ‘What’s Happening Online 2020’ van Ruijgrok NetPanel. En na iDEAL is het zelfs de grootste betaalmethode in Nederland. 

Met het aanbieden van achteraf betalen van AfterPay kunnen merchants deze consumenten dus in hun winkel- en betaalbehoeftes voorzien - en aan zich binden. Consumenten geven meer uit terwijl loyaliteit en retentie een boost krijgen. 

AfterPay neemt het volledige facturatieproces over – hierdoor is er geen financieel risico voor de onderneming aanwezig, en blijft de merkbeleving gedurende de gehele Customer Journey consistent. En als onderdeel van Arvato Financial Solutions, met meer dan vier decennia internationale, financiële expertise, is AfterPay bovendien een aantrekkelijke partner voor het gemakkelijker betreden van nieuwe, buitenlandse markten.  

“De meerwaarde die AfterPay biedt met achteraf betalen is voor PAY. een belangrijke reden geweest om AfterPay in de Shopify module te laten bouwen. AfterPay is een grote, toonaangevende speler in deze wereld van betalen. Een bedrijf met een vergelijkbare ambitie: betaalgemak voor ondernemer en eindconsument vergroten”, aldus Marc. 

Shopify, AfterPay en PAY. tillen het betalingsverkeer samen naar een nog hoger niveau  
Zowel PAY. als AfterPay zijn tevreden over de samenwerking. PAY. is de eerste betaalprovider  die AfterPay aan kan bieden in een Shopify Webshop. En middels deze samenwerking kunnen beide bedrijven nu van nog meer toegevoegde waar zijn voor merchants en prospects. 

“De toevoeging van Shopify is een grote stap in onze samenwerking met PAY. Samen helpen wij merchants de ultieme Customer Experience aan consumenten te bieden, waarvan betalingen een essentieel onderdeel zijn. Wij werken samen met PAY. continu aan het verbeteren van het product. De volgende fase is de gezamenlijke uitbreiding naar de DACH-regio“, zegt Alexander Scheibel, Director of Product bij AfterPay. 

 “PAY. gelooft in de kracht van samenwerkingen; in het bundelen van verschillende vaardigheden om vernieuwende betaalmogelijkheden -en oplossingen te creëren”, geeft Marc aan. “Hierdoor kan het betalingsverkeer naar een nóg hoger niveau worden getild.”

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie