Tinder en Forbes werken aan exclusieve app voor zakelijk netwerken

Tinder en Forbes werken aan exclusieve app voor zakelijk netwerken

Redactie Baaz

Tinder, bekend van de razend populaire dating-app voor smartphones, gooit het met haar nieuwe app over een heel andere boeg. Samen met zakenblad Forbes werkt het aan een exclusieve app voor zakelijk netwerken.

De doelstelling van Tinder is al jaren om ‘alle hordes bij het ontmoeten van nieuwe mensen te overwinnen’, maar het deed dit tot nu toe vooral met hun app om een leuke date in de buurt te vinden. Techcrunch weet te melden dat zakenblad Forbes al langer werkt aan een app om de ongeveer tweeduizend jonge ondernemers in hun 30 under 30 lijst met elkaar te verbinden, maar dat het blad daar nu de expertise van Tinder voor heeft ingeschakeld. De app is (in ieder geval voorlopig) alleen beschikbaar voor de gelukkigen met een plekje op de Forbes-lijst, waar Tinder mede-oprichter Sean Rad overigens in 2014 ook op te vinden was.

Speed-netwerken

De app moet gelijktijdig verschijnen met de bekendmaking van de nieuwe 30 under 30-lijst op 4 oktober, met als doel om een elk jaar groter wordend netwerk van veelbelovende ondernemers op te bouwen. Naast een overzicht van wie er gebruik maken van de app, krijgt deze een social media-feed en de mogelijkheid om andere leden berichten te sturen. Om het eerste contact te vergemakkelijken wordt de app uitgerust met de bekende speeddating feature uit de Tinder app. De gebruiker krijgt een foto van een profiel te zien, die hij of zij naar links kan vegen om naar een volgende profiel te gaan of naar rechts om aan te geven dat je contact wilt. Doet de persoon aan de andere kant hetzelfde, dan krijgen beide gebruikers een chat-invite.

Een 'interessant experiment'

Volgens Salah Zalatimo, hoofd van de mobiele divisie van Forbes, is Tinder al langer bezig om een plekje te veroveren op de markt voor zakelijk netwerken. Gezien Sean Rad al eens te vinden was op de 30 under 30-lijst was het contact snel gelegd en is er een goede samenwerking ontstaan, waar beide bedrijven van profiteren. Rad haast zich nog wel te vermelden dat Tinder zeker niet onmiddellijk wil gaan concurreren met netwerken als LinkedIn. Toch is het volgens de jonge ondernemer een ‘interessant experiment. Het ontmoeten van nieuwe mensen is een soort algemene uitdaging. Die willen we niet slechts voor één soort relatie aangaan.’

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie