Out Now: Baaz 4.2015!

Out Now: Baaz 4.2015!

Redactie Baaz
Succes, dat is het thema van deze vierde Baaz-editie. We spreken met Eindbaaz Boris Veldhuijzen van Zanten, nemen circulaire economie onder de loep en praten met Gemma Broekhuis, oprichtster van het succesvolle Milestone™ Cards. Daarnaast legt Benno Rijpkema uit dat succes écht bij jezelf begint!

Eindbaaz: Boris Veldhuijzen van Zanten

Boris Veldhuijzen van Zanten heeft een hoop internetbedrijven opgezet (en verkocht), maar het bekendst is hij ongetwijfeld van tech-blog The Next Web. Ondanks het succes van zijn wereldwijde platform, laat hij zijn werknemers zoveel mogelijk vrij in wat ze doen. 'It's better to ask for forgiveness than permission.'

Amsterdam als Startup capital

In Nederland zijn ontzettend veel startups en dit worden er iedere dag meer. Veel van deze beginnende ondernemingen vestigen zich in Amsterdam, wat door hen ook wel 'Silicon Canals' genoemd wordt. Wereldwijd zijn er meer van zulke steden en Amsterdam wil bij de top horen.

Het internationale succes van Milestone™ Cards

Een simpel idee van een moeder groeide uiteindelijk uit tot een wereldwijd succes. Gemma Broekhuis vertelt over de start, het internationale succes en de toekomstplannen van haar bedrijf.

Wordt De Pier van Scheveningen weer een succes?

De laatste jaren kreeg De Pier een negatief imago. Sinds afgelopen zomer is het Scheveningse icoon weer open. Kunnen de nieuwe eigenaren een succes van De Pier maken?

Circulaire economie onder de loep

Je hebt vast wel eens gehoord van circulaire economie, maar weet je ook wat het inhoudt en wat het jouw bedrijf kan opleveren? Michel Schuurman, Senior programmamanager circulaire economie bij MVO Nederland, legt je er alles over uit.

Succes begint bij jezelf

Negatieve gedachtes, stress en baaldagen, ze hebben allemaal invloed op jou, maar ook op je bedrijf. Als je je down voelt, is het volgens Benno Rijpkema belangrijk dat je jezelf één vraag stelt: 'Waarom doe ik wat ik doe?'

Jouw merk gedragen door engagement

Engagement is het magische woord dat bedrijven, terecht overigens, op hun online kanalen nastreven. Maar hoe bouw je een sterke community op die binding heeft met jouw merk en boodschap?

En verder…

Er is natuurlijk nog veel meer interessants te lezen in Baaz 4.2015. Zo spreken we met drie enthousiaste startups in de Kick.start-rubriek, kijken we terug op de afgelopen paar jaar ondernemen van BitesWeLove, Browncow en Pandvinder, buigt arbeidsrechtspecialist Janine Bauer zich over verschillende soorten verlof en leggen we je alles uit over het verdwijnen van de VAR-verklaring. Nieuwsgierig geworden? Neem dan een gratis abonnement op Baaz.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie