Online succesvol concurreren met de grootste bedrijven? Tips van een expert!

Veel mkb’ers vragen het zich dagelijks af: hoe kan ik als kleine ondernemer succesvol concurreren met de grote jongens in mijn markt? Technologische ontwikkelingen en een veranderende vraag van consumenten maken het een uitdaging om als kleine ondernemer concurrerend te zijn en te blijven.

ReachLocal deelt twee tips die mkb’ers kunnen helpen om succesvol te concurreren met de grootste bedrijven en betere bedrijfsresultaten te boeken.

1.) Een mobiele website en innovatieve mobiele marketing

Vandaag de dag moet een website mobiel bereikbaar zijn, ook die van een mkb’er. Iedereen die nog twijfelt aan het nut van een mobiele website hoeft alleen maar te kijken naar de recente update van Google. Deze update komt er op neer dat websites die niet mobiel vriendelijk zijn niet meer verschijnen in de zoekresultaten op bijvoorbeeld smartphones.

Maar niet alleen de grote techbedrijven bepalen dat je mobiel bereikbaar moet zijn. Eigenlijk doen consumenten dit. De consument is tegenwoordig  namelijk meer dan drie uur per dag met zijn telefoon bezig. Ze gebruiken zoekmachines, websites en natuurlijk apps. Maar bereik je als mkb’er consumenten hier wel?

2.) Meetinstrumenten die laten zien in hoeverre marketing werkt

De grote spelers in de markt baseren hun marketingbeleid op data-analyse. Daardoor kunnen ze marketinginvesteringen richten op zaken die echt werken en dus nieuwe klanten opleveren. Slimmere en beter geïnformeerde marketingbesluiten leiden immers tot betere resultaten.

Mkb’ers kunnen dit trucje afkijken van de grote bedrijven. Zij kunnen ook meer zicht krijgen op de prestaties van hun marketing zodat ook zij de investeringen kunnen optimaliseren en een beter rendement halen. De technologie die dit mogelijk maakt is niet langer alleen voorbehouden aan de grote kapitaalkrachtige ondernemingen in de markt, maar is ook voor mkb’ers beschikbaar. Het is zeker aan te bevelen om te investeren in goede meetinstrumenten om zo zeker te weten dat elke euro die je in je online marketing steekt ook echt iets oplevert.

afbeelding van redactie

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie