Kelli Richards helpt je bij een perfecte podcast

Kelli Richards helpt je bij een perfecte podcast

Redactie Baaz

Podcasts zijn hot. Volgens sommigen is podcasten het nieuwe bloggen en kan het je bedrijf helpen met groeien. Maar dan moet je er wel het een en ander vanaf weten, je kunt namelijk niet zomaar een podcast beginnen. Fervent podcast-ster Kelli Richards helpt je een handje.

Volgens Kelli Richards is podcasten het nieuwe bloggen. Deze dame is de CEO van All Access Radio en heeft al ruim 250 podcasts op haar naam staan. Ze weet er dus het een en ander vanaf. En daarom heeft ze een aantal tips voor je. Een podcast kan je namelijk helpen bij het vergroten van het bereik van je bedrijf, maar dan moet je wel weten hoe je het moet doen.


Lees ook: Laat je bedrijf groeien met een podcast

Kwaliteit van je podcast

Je kunt je podcast natuurlijk opnemen met de dictafoonfunctie van je smartphone, maar dan kun je het net zo goed helemaal niet doen. De kwaliteit van je podcast is namelijk alles. Als het geluid niet goed is of het is slecht ge-edit dan zullen er niet veel mensen zijn die ernaar willen luisteren. Je moet dus zorgen voor een goede audiokwaliteit. Je hebt al goede microfoons voor minder dan 50 euro die je middels een USB-kabel met je computer kunt verbinden. Ook moet je weten hoe je je podcast moet editen. Je wil geen ongemakkelijke stiltes in je uitzending, maar ook geen vreemde knippen. Zoek dus naar een goede balans zodat het niet opvalt dat je enorm hebt zitten snijden in de audio. Er zijn op internet genoeg programma’s te vinden waarmee je audio kunt bewerken. Een voorbeeld daarvan is Audacity. Heb je een Mac? Dan is Garage Band je beste vriend.

Denk goed na over de gasten die je uitnodigt

Een gast moet je doelgroep boeien en inspireren. Denk daarom goed na over wie je uitnodigt als gast in jouw podcast. Een goede manier om dit voor elkaar te krijgen is om het gewoon te vragen aan je publiek. Laat ze mensen aandragen. Zo sla je eigenlijk twee vliegen in één klap, want je zorgt zo voor een interactie met je doelgroep én je kan passende gasten uitnodigen. Als je dan een fijne gast in je uitzending hebt gehad, hou dan contact met deze persoon. Wellicht kan hij of zij iets voor je beteken en met een goede relatie maak je die kans heel groot.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie