Backupfactory nog alerter dankzij TeamQ

Redactie Baaz
Een vlotte vraagafhandeling zorgt voor een goed klantencontact, dat klinkt logisch. Wanneer je als bedrijf veel vragen op je afgevuurd krijgt en een organisatie hebt waarin meerdere onderdelen werken aan de afhandeling, kan er echter wel eens een vraag blijven liggen.

TeamQ biedt een applicatie waarmee je binnenkomende vragen efficiënt kunt opvolgen en monitoren.

Backupfactory, aanbieder van onlinebackupdiensten, maakt gebruik van de diensten van TeamQ. Met zo’n driehonderd Nederlandse partners, weet Peter van der Laarse van Backupfactory als geen ander hoe belangrijk het is om een goed systeem te hebben waarmee hij klanten snel en efficiënt kan helpen.

‘Wij hadden twee jaar geleden nog geen oplossing voor het beheer van onze openbare mailboxen. Vooral de supportbox werd intensief door klanten en meerdere supportmedewerkers gebruikt.’ In de zoektocht naar een goed systeem kwam het bedrijf bij TeamQ terecht. ‘Na een proefperiode van enkele maanden waren wij overtuigd van de voordelen van deze helpdeskoplossing.’

Backupfactory gebruikt de oplossing vooral voor hun supportdesk. ‘We leveren kosteloze support voor onze resellers, eindafnemers en demogebruikers. Naast technische vragen komen er ook algemene vragen over onze dienstverlening, facturatie en aanvragen voor promotiemateriaal binnen in TeamQ. Iedere medewerker heeft een login en kan zodoende vragen beantwoorden.’

Zonder ticketsysteem werden antwoorden niet gekoppeld en waren ze niet in een overzicht te raadplegen. Dat is nu met TeamQ gelukkig wel het geval. Je krijgt zo een beter beeld van de situatie bij de klant en kunt zaken sneller oplossen. Met TeamQ creëer je een gezamenlijk doel om de vragen zo snel mogelijk weg te werken’, gaat Peter van der Laarse verder.

‘Alle vragen komen centraal binnen en zijn in eerste instantie door alle medewerkers te raadplegen en te behandelen. Dit verhoogt onze reactiesnelheid aanzienlijk. Door de ingebouwde statistieken is die overigens eenvoudig terug te vinden. Maandelijks ontvangt de beheerder de algemene statistieken per mail in een overzichtelijke PDF.’

Niet alleen de werknemers zien het voordeel van een overzichtelijke helpdeskoplossing, ook de klanten van Backupfactory reageren positief: ‘We hebben onderzoek gedaan onder honderd van onze klanten en de afwikkeling van tickets en vragen werd met een 8 gemiddeld beoordeeld. Voorheen zagen we af en toe wel eens een vraag over het hoofd of duurde de reactietijd langer dan enkele uren. Dat gebeurt nu niet meer.’


Peter van der Laarse over TeamQ:

Voordelen:

  • Snellere reactietijden
  • Werkplek onafhankelijk
  • Beter overzicht per vraag en historie per klant 
  • Risico dat vragen over het hoofd worden gezien gereduceerd tot 0
  • Gestroomlijnde ticketafwikkeling
  • Goede service
  • Geen investering nodig

Nadeel:

  • Als er geen internetverbinding is, dan is TeamQ niet te gebruiken, al is dit tegenwoordig met de stabiele verbindingen eigenlijk geen issue meer.
Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie